Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusik
You need to log in to create posts and topics.

Smatter? Du har nog en högre stegfrekvens än de flesta isåfall... 🙂

Jag har märkt att Boulevard of broken dreams, Greenday e bra att springa till. Tysta break i den och så kommer musiken tillbaka
"prick på steget" Annan bra musik att ha i öronen är Eva Cassidy
enl mitt sätt att se på saken...

Musik är verkligen en energihöjare. Jag har alltid tyckt att musiken är helt kass på spinningpass och andra instruktörliknande pass. Ska man få en kick av att höra en upptempoversion av någon schlagerlåt?

För mig ska det vara hårt! Hårt så att man får li

Peter Andersson,, iallafall heter nicket på det viset, en enusiast när det gäller löpmusik, har publicerat en del på http://www.puls.se.

För alla på Funbeat som vill fördjupa sig i ämnet kommer här en chans till riktig djupdykning i ämnet.

Nedan länkas "Att sp

Skivorna "Bodywork" och "Hard dance mania" funkar bra för mig. Även "Absolute"-skivor funkar.
Egentligen funkar väl det mesta bara det har bra tempo, lugn musik funkar inte!! Då blir i alla fall jag seg.
Favoriter är nog Bodywork- och Hard dance mania-s

Tips om du är ute i löpspåret, du känner dig slut och bara vill lägga av;

Iron Maiden - The trooper
Bruce Springsteen - Born to run
Bruce Springsteen - Dancing in the dark
Annars funkar ju alltid "Eye of the tiger" 😉

Några låtar till långpasset:
Snoo

Lyssnar mest när jag kör långdistans och då ska det inte vara allt för snabbt tempo, blir en del Lars Winnerbäck och lite souligt i stil med Marvin Gaye. Annars har jag även lyssnat en del på talböcker.

Pontus: har du ngt tips på bra talbok? Köpte en deckare av Karin Fossum, men den var jättedålig.

Jag testade musik på långpasset för första gången för ett tag sen, och jag laddade mp3:n med en massa bra tempolåtar, med tanken att jag skulle orka springa långt utan att tänka för mycket.
Problemet var att benen kutade på för snabbt. He he!

Nästa lån

Susanna, det har varit lite olika men Camilla Läckberg funkar tycker jag. Sedan är jag ju lite historieintresserad så Herman Lindqvist har jag även lyssnat på.