Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusse
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon svensk förutom Musse som siktar på sub. 2:05.

Sverige är ett litet land som har mängder av intelligenta människor som välvilligt talar om fördelar.
Tror ej det är så förbaskat lätt att säga - marathon - skitlätt - skitkul - massor av pe

Tankeställare...

Om 50-100år är alla Afrikanska länder I-länder och de tar cykeln/bussen till skolan pga att det också är "lata människor". De kommer kunna livnära sig på annat än löpning och vips med 20-30års förskjutning kommer tiderna bli sämre.

Kanske, men mycket handlar nog också om tradition och kultur. Är man idrottsintresserad i Kenya börjar man med löpning med ungefär samma självklarhet som man drar på sig skidorna i Åsarna. Iten och Åsarna har också den likheten att man möter VM- och OS-gu

Jag minns att Lisa Blommé fick frågan om varför hon sprang om hon nu hade ett jobb och inte var tvungen. Det av några kenyanska elitlöpare.

Hela gendiskussionen är väldigt gammal, man pratade på samma sätt om finnarna när de dominerade löpningen i början av förra seklet. 😉

1:02:41 på halvmaran, vilket blir det nya svenska officiella rekordet. Det blev samtidigt en andraplats efter en norrman vid tävlingen Venloop.
http://live.uitslagen.nl/

Norrmannen på 3:e plats är bara 21 år. Vilket framtidslöfte!

Jimpa, var tvungen att kolla om det var Sondre eller Sindre. Men Sondre var det denna gången.

Vore himla kul om Musse kunde lyckas i OS.

Apropå svenskarnas löpfömåga. Vi var ju inte så himla bra i marathon förr heller trots ”enorma” löpträningsmängder på den tiden jämfört med idag. På slutet av 60-talet sprang ju Erik Östbye på 2:21 och på 70-ta

Visst finns det ungdomar som vill träna långdistans! Så lata är vi inte 😉 Jag är 17 år gammal och personligen ser jag Isabellah som en enorm inspirationskälla, det tror jag många andra också gör. Det gäller väl bara att vi får fram ett par riktigt duktig