Quote from Funbeat user on 26 March 2012, 09:37Kul Gunilla! Och jag tror du har rätt. Det där med att svenskar generellt är för lata för långdistans köper jag inte alls. Jag säger bara skidåkning. De svenskar som tampas med norrbaggarna om mästerskapsmedaljer har väl inte direkt vilat sig till den niv
Kul Gunilla! Och jag tror du har rätt. Det där med att svenskar generellt är för lata för långdistans köper jag inte alls. Jag säger bara skidåkning. De svenskar som tampas med norrbaggarna om mästerskapsmedaljer har väl inte direkt vilat sig till den niv
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 07:17Musse har bestämt sig för att springa Hamburg marathon i helgen.
Skall bli kul se hur långt det räckerhttp://www.gp.se/sport/1.924888--musses-andra-maratonlopp
Musse har bestämt sig för att springa Hamburg marathon i helgen.
Skall bli kul se hur långt det räcker
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 07:19Jag gissar på 42195 meter.
Jag gissar på 42195 meter.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 07:59Plus ytterligare en promille om de mätt banan korrekt?
Kan ju alltid ha gissningstävling på vad hans GPS-klocka visar.
Plus ytterligare en promille om de mätt banan korrekt?
Kan ju alltid ha gissningstävling på vad hans GPS-klocka visar.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:02Jag tippar hans sluttid till 2.16.11
Jag tippar hans sluttid till 2.16.11
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:06Tror inte Musse använder GPS på tävling. Det finns ett förbud mot elektroniska hjälpmedel. (Det var till och med en löpare som blev diskad för att hon använde en iPod, fast det beslutet drog senare tillbaka.)
Tror inte Musse använder GPS på tävling. Det finns ett förbud mot elektroniska hjälpmedel. (Det var till och med en löpare som blev diskad för att hon använde en iPod, fast det beslutet drog senare tillbaka.)
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:09Dom flesta som tävlar försöker komma först i mål.
Dom flesta som tävlar försöker komma först i mål.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 08:29Ursäkta Off T.
@Lars:
Om det är förbjudet med "Elektroniska hjälpmedel" betyder väl det att man inte får ha en vanlig klocka, om den drivs per batteri eller solcell, medan det borde gå bra om det är en mekanisk grej som man drar upp.
Ursäkta Off T.
@Lars:
Om det är förbjudet med "Elektroniska hjälpmedel" betyder väl det att man inte får ha en vanlig klocka, om den drivs per batteri eller solcell, medan det borde gå bra om det är en mekanisk grej som man drar upp.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:36Tidigare löd formuleringen av förbudet "any kind of technical device". Men vid närmare undersökning finns det i "IAAF Compietition Rules" en regel 144.2(g) som är ny för i år:
"RULE 144 Assistance to Athletes
...
For the purpose of this Rule, the follow
Tidigare löd formuleringen av förbudet "any kind of technical device". Men vid närmare undersökning finns det i "IAAF Compietition Rules" en regel 144.2(g) som är ny för i år:
"RULE 144 Assistance to Athletes
...
For the purpose of this Rule, the follow
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:59Bara så ni vet det, om ni har använt GPS på tävlingar ( t o m förra året) så är era personliga rekord tyvärr inte giltiga;)
ps jag tror att Musse har stora möjligheter att sätta pers om han fullföljer, alltså sub 2:35 eller vad det nu är...
Bara så ni vet det, om ni har använt GPS på tävlingar ( t o m förra året) så är era personliga rekord tyvärr inte giltiga;)
ps jag tror att Musse har stora möjligheter att sätta pers om han fullföljer, alltså sub 2:35 eller vad det nu är...