Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMusse
You need to log in to create posts and topics.

Kul Gunilla! Och jag tror du har rätt. Det där med att svenskar generellt är för lata för långdistans köper jag inte alls. Jag säger bara skidåkning. De svenskar som tampas med norrbaggarna om mästerskapsmedaljer har väl inte direkt vilat sig till den niv

Musse har bestämt sig för att springa Hamburg marathon i helgen.
Skall bli kul se hur långt det räcker

http://www.gp.se/sport/1.924888--musses-andra-maratonlopp

Jag gissar på 42195 meter.

Plus ytterligare en promille om de mätt banan korrekt?
Kan ju alltid ha gissningstävling på vad hans GPS-klocka visar.

Jag tippar hans sluttid till 2.16.11

Tror inte Musse använder GPS på tävling. Det finns ett förbud mot elektroniska hjälpmedel. (Det var till och med en löpare som blev diskad för att hon använde en iPod, fast det beslutet drog senare tillbaka.)

Dom flesta som tävlar försöker komma först i mål.

Ursäkta Off T.

@Lars:
Om det är förbjudet med "Elektroniska hjälpmedel" betyder väl det att man inte får ha en vanlig klocka, om den drivs per batteri eller solcell, medan det borde gå bra om det är en mekanisk grej som man drar upp.

Tidigare löd formuleringen av förbudet "any kind of technical device". Men vid närmare undersökning finns det i "IAAF Compietition Rules" en regel 144.2(g) som är ny för i år:

"RULE 144 Assistance to Athletes
...
For the purpose of this Rule, the follow

Bara så ni vet det, om ni har använt GPS på tävlingar ( t o m förra året) så är era personliga rekord tyvärr inte giltiga;)

ps jag tror att Musse har stora möjligheter att sätta pers om han fullföljer, alltså sub 2:35 eller vad det nu är...