Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Conny,

Förhoppningsvis har du fått råd och regim av läkare och/eller sjukgymnast om hur du ska bedriva och stegra din träning. Träning är rehab och borde alltid ingå i ordinationen efter sjukhusvistelse, sjukdomar/skador. Sedan några år tillbaka kan man

Håller med Jenny! Klokt skrivet. 🙂

Jo, det stod någonstans att man bör gå 20 min 3 gånger i veckan, jag vill ut varje dag minst 100 minuter, det har inte blivit så mycket ännu för jag har fått ta hänsyn till operations-såren, pacemakern vill röra på sig och oroa såret, man vill inte heller

Först ska jag beklaga allt du har behövt vara med om. Livet är orättvist 🙁

Sen undrar jag hur stor skillnad det gör när man tränar mer och hur instruktionerna ser utför de drabbade.

Jag bor vid en innergård. Runt gården går en gång. De som har drabba

Jag tränade 37 mil under oktober, missade sista träningsdagen eftersom hjärtat stannade, jag har säkert nytta utav den träningen nu, läkarnas råd om gång 20 min 3 gånger i veckan gäller säkert en otränad medel-Svensson, jag skulle inte ens orka byta om ti

Har ju känt Conny + pappa Per sedan 80-talet.
Många fantastiska resor har vi gjort tillsammans.
Han vill nog vara med på fler så han lufsar i sin takt och så ses vi igen.

(t+)

Jag önskar dig all lycka till men hoppas samtidigt att du pratat med din läkare om hur mycket du tränar eller önskar träna och varför.
Ärlighet, även gentemot sjukvården, varar längst.

Nu är det faktiskt mer än 3 veckor sedan hjärtat stannade, hjärtat är till för att pumpa blod, och mår bra utav träning, inga kroppsliga fel har läkarna kunnat hitta, jag testade lite idag 12 km och 30 sekunder snabbare per/km, resultatet blev lite kännin

Nu har det gått mer än 10 månader sen hjärt-stoppet, jag är fortfarande halvt sjukskriven, har ätit 200 mg betablockerare varje dag, pulsen orkar inte över 100 slag så löpning fungerar inte, men för en vecka sedan var jag hos läkare, vi gjorde ett arbets-

Härligt att höra att det verkar gå åt rätt håll! Lycka till!