Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns många exempel på mygel i Göteborgsvarvet vad gäller startgrupperna.
Ett exempel: Yannick Tregaro startade i 1B (samma grupp som mig). Enligt reglerna borde han ha startat i någon av de sista startgrupperna för han har ingen annan halvmara med ti

Inte behövde han betala heller!

Eftersom det gick att seeda upp sig i år blev ju trycket på 1A större. Det innebar att 1.27 inte räckte för en plats där. Tregaro hade ju 1.26 så han höll ju helt klart tempot i 1B.

Vad är problemet?

Tregaro har ju på sätt och vis gjort reklam för gbg-varvet genom GP, och det tycker ju de som jobbar med gbg-varvet om. De har ju också sätt Tregaros kapacitet genom bloggen och därför tyckt att han platsar bra där. Han hade även en startlapp med sitt nam

Jag seedade mig med 1:25:53 från en halvmara förra året och fick startnummer 881 i 1A. En kompis till mig blev nerpetad till 1B och fick nummer 110x med 1:26:xx på varvet förra året. Där någonstans gick gränsen i år. Gränsen är satt till 1000 personer, at

Jag vet en som ringde till kansliet och undrade varför han hade blivit nerflyttad till 1B för han hade ju alltid startat i 1A. De svarade att i år har gränsen blivit 1.26.00 för 1A. Ju fler som vill springa desto lägre blir gränserna även för de bästa sta

Är också irriterad över seedningen. Hamnade i startgrupp 4 trots 47,10 på seedningsloppet. Kändes väl helt ok innan men nu i efterhand - efter att ha sprungit förbi minst 5000 personer (startade som nr 16000 och blev ca 5500) och totalt tappat rytmen gång

Fast startade du i grupp 4 så hade du hela TEAM-gruppen precis framför dig. Inte konstigt att du kunde springa om många...

Precis! Jävla piss, blir bara mer irriterad ju mer jag tänker på det. Hörde av frugan som startade i Volvo-gruppen att där var det ännu värre.

Är inte GV ett motionslopp?