Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 19:57Jovisst, men även ett tävlingslopp. Gissar att de flesta vill göra så bra ifrån sig som möjligt, även motionärerna. Är väl bäst för alla om så många som möjligt hamnar i rätt startgrupp och slipper att trixa sig fram eller känna sig i vägen för dom som ko
Jovisst, men även ett tävlingslopp. Gissar att de flesta vill göra så bra ifrån sig som möjligt, även motionärerna. Är väl bäst för alla om så många som möjligt hamnar i rätt startgrupp och slipper att trixa sig fram eller känna sig i vägen för dom som ko
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:05Göteborgsvarvet har alltid varit dåliga på att seeda. Är mest ovilja som saknas. I Stockholm Marathon funkar det mycket bättre, visserligen är det inte lika många löpare, men ALLA startar SAMTIDIGT, vilket ställer högre krav.
Göteborgsvarvet har alltid varit dåliga på att seeda. Är mest ovilja som saknas. I Stockholm Marathon funkar det mycket bättre, visserligen är det inte lika många löpare, men ALLA startar SAMTIDIGT, vilket ställer högre krav.
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:06Min poäng är att det ska väl vara lika för alla Torbjörn! Ska Yannick få starta längre fram bara för att han är en "kändis"? Vilken tid han sprang på är ointressant, det finns många duktiga löpare som får starta längre bak och sicksacka sig trötta.
Och
Min poäng är att det ska väl vara lika för alla Torbjörn! Ska Yannick få starta längre fram bara för att han är en "kändis"? Vilken tid han sprang på är ointressant, det finns många duktiga löpare som får starta längre bak och sicksacka sig trötta.
Och
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:34Seedningen utgår väl från ens personbästa under sista 1-2 åren? Från maror, halvmaror och mil-lopp. Så har det iaf varit tidigare. Det innebär ju inte att alla sen kommer prestera 1.26 på själva loppet.
Själv tycker jag nog inte samma regler tvunget måst
Seedningen utgår väl från ens personbästa under sista 1-2 åren? Från maror, halvmaror och mil-lopp. Så har det iaf varit tidigare. Det innebär ju inte att alla sen kommer prestera 1.26 på själva loppet.
Själv tycker jag nog inte samma regler tvunget måst
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:36Vi lever i en kommersiell värld, inget att göra åt. Självklart att de placerar in sponsorer och VIP där framme, inte konstigare än att de får en bättre placering på en hockeyläktare. Vad gäller mig så fungerade seedningsloppet bra, blev placerad i grupp 5
Vi lever i en kommersiell värld, inget att göra åt. Självklart att de placerar in sponsorer och VIP där framme, inte konstigare än att de får en bättre placering på en hockeyläktare. Vad gäller mig så fungerade seedningsloppet bra, blev placerad i grupp 5
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 20:51Haha Anders...två poäng för den liknelsen.! Taskigt oljetryck, igenimmade rutor å vintersulorna kvar på..hehe;)
Haha Anders...två poäng för den liknelsen.! Taskigt oljetryck, igenimmade rutor å vintersulorna kvar på..hehe;)
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 21:43Oavsett om du tittar på personbästa de sista två åren så hjälper inte det. Det finns helt enkelt inte så många som springer sub 1,26 i Sverige och som regelbundet ställer upp i Gbg-varvet. Det har aldrig de senaste åren varit i närheten av 1000 personer s
Oavsett om du tittar på personbästa de sista två åren så hjälper inte det. Det finns helt enkelt inte så många som springer sub 1,26 i Sverige och som regelbundet ställer upp i Gbg-varvet. Det har aldrig de senaste åren varit i närheten av 1000 personer s
Quote from Håkan Öhling on 17 May 2009, 22:48Det är allvarliga anklagelser du gör, Stefan. Jag tror att du har helt fel. Arrangörerna stoppar inte in en massa löst folk i 1A. Däremot står det ju alla fritt (även om inte tillåtet) att sälja sin plats om de inte kan ställa upp - säkert dessa du sprang
Det är allvarliga anklagelser du gör, Stefan. Jag tror att du har helt fel. Arrangörerna stoppar inte in en massa löst folk i 1A. Däremot står det ju alla fritt (även om inte tillåtet) att sälja sin plats om de inte kan ställa upp - säkert dessa du sprang
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 22:51Mendet är inte bara halvmaran man seedar in på, det är t ex sub 38 resp sub44 min på milen och en massa andra distanser. Man kan seeda in på 2.20 (män) på Lidingöloppet också, bara det ger över 600 pers.
Mendet är inte bara halvmaran man seedar in på, det är t ex sub 38 resp sub44 min på milen och en massa andra distanser. Man kan seeda in på 2.20 (män) på Lidingöloppet också, bara det ger över 600 pers.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 07:52Det är ju mycket konstigt att 500 personer underpresterar så mycket då? Det räckte med 1:30 för att vara bland de 1000 bästa. Det är otroligt långt från 1:26.
Och då vet jag massor av löpare som startade i 1B som kom under 1:30, vilket innebär att flera h
Det är ju mycket konstigt att 500 personer underpresterar så mycket då? Det räckte med 1:30 för att vara bland de 1000 bästa. Det är otroligt långt från 1:26.
Och då vet jag massor av löpare som startade i 1B som kom under 1:30, vilket innebär att flera h