Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Seedningsloppet som var tidigare i år var ju på halva distansen. Den tiden gångrades med 2,3 vilket borde vara relativt rimligt?"

Nej, helt orimligt. Gör du 40 på kvartsmara är du god för mer (=snabbare) än 1.32 på GV.

2,3 stämmer för mig.

för mig var det 2,3 +8 minuter...

Håller med Anders S...

Gör du 40 på kvarten, bör man klara halvmarathon på ca 1.25-1.26. Detta om man laddat rätt me mat o dylikt...

Seedningsloppet var 10,0 km. Ej kvartsmara.

Tänk också på att seedningsloppet är flackt och Göteborgsvarvet mer kuperat.

Nej Stefan. Loppet var 10 549 meter.

http://www.trackandfield.se/Resultat/2009/090322.htm

I senaste Runners World finns en omvandlingstabell mellan olika distanser/tider från 2000 meter till 24H presenterad av en löpare och tillika professor.

Den tabellen har koefficienten 2,225 mellan 10 km och halvmaraton. Det stämmer för mig sånär som på

Jag gjorde 39:54 på seedningsloppet och 1:23:49 på varvet så jag gillar inte alls de där reglerna. Som tur var kunde jag seedan in mig till 1A via halvmararesultat förra året.

Krister. För mig stämmer det klockrent med 2,225. 104,5/47,2=2,214, men jag fick ändå starta i startled 4. Det var det jag menade ovan. Deras seedningsregler är ett skämt och jag känner mig lurad iom att seedningsloppet inte gav den effekt jag hade hoppat