Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har relativt nyligen börjat löpträna "lite lagom". Är storrökare sedan flera decennier och hade tidigare urdålig kondis, dock smal och lättrörlig. Har som ambition att sluta röka, men i väntan på det vill jag ändå förbättra konditionen. Inför lopp (deltar

Nej, jag röker inte och slutade röka 1976. Jag tänkte bara nämna att jag vet en löpare som röker en hel del. Mycket orättvist, men han är då i min ålder 50+, och gör milen under 40min. Vete tusan hur det går ihop.

Jag rökte tidigare mellan ett halvt och ett paket om dagen (började när jag var i tonåren), med några få uppehåll emellanåt, och jag lyckades förbättra både tempo och kondition medan jag rökte. I takt med att jag började springa och gympa mer fick jag min

Mm här har du en rökare.
Röker ca 15 st om dagen så det räknas väl som ganska mycket tycker jag.
Är 36 år och rökat i över 20 år.
Började lite lätt med löpningen för ca 3 år sedan och hållt på till och från sedan dess.
Visst tankarna är där att jag skall

Tack för era inlägg - de var ju riktigt upplyftande allihop 🙂
Christian: Mäktar man med Göteborgsvarvet har man i mitt tycke utmärkt kondition, och därmed lär du väl inte ha problem med andnöd. Ändå är min första tanke (tänk att jag hör mig själv säga d

Jag var också rökare förut, dock höll jag bara på i cirka fyra år och som mest 1 och 1/2 paket per dag, innan jag fick intresse för löpning. Har dock inte slutat helt, händer att jag röker då och då och mitt nikotinbehov är ännu inte borta. Nu snusar jag

Var storrökare när jag började med marathon 1982.
Pers. 3:08:12 - 1984.

Tränade jag hårdare blev jag skadad.
Sluta röka blev tipset. Du kapar minst en kvart.
30/dag var inte ovanligt.

Sutade 14:e augusti 1984.
Nytt Pers. 3:07:43 - 1986.
29 sekunder blev

om man skulle röka ETT paket cigg om dagen i hela sitt liv så skulle det kosta över 1 miljon. Och om man räknar med lite enkel mattematik skulle det bi över 2 000 000 kr. För den summan kostar att röka ett paket ciggaretter om dagen i hela sitt liv skulle

Hur blir 1 miljon 2 miljoner?

Edit: Lite enkel matematik? Det kanske är funktionen "Två gånger" som avses?

Lukas: Jag tror de flesta som röker eller har rökt har hört det mesta om allt dåligt med rökning. Dessutom finns det ännu mer dumt spenderade pengar som inte heller går till mässlingsvaccin.