Quote from Guest on 26 May 2011, 20:26Pratas mkt om att dessa cyklar är obekväma under Vr har personligen bara cyklat kortare distans med dessa o aldrig kört racer mer än några km.
Jag siktar inte på tid, utan mer på att fullfölja loppet innan de bommar igen 😉Är det ngn som kör hybrid år e
Pratas mkt om att dessa cyklar är obekväma under Vr har personligen bara cyklat kortare distans med dessa o aldrig kört racer mer än några km.
Jag siktar inte på tid, utan mer på att fullfölja loppet innan de bommar igen 😉
Är det ngn som kör hybrid år e
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 20:36Jag vet folk som kört med hybrid men nog helst inte gör om det. En normalutrustad hybrid är segare att cykla med och styret erbjuder inte så mycket variation.
Det sagt finns det en del att göra för att förbättra hybriden. Bättre däck och ett par bar-ends
Jag vet folk som kört med hybrid men nog helst inte gör om det. En normalutrustad hybrid är segare att cykla med och styret erbjuder inte så mycket variation.
Det sagt finns det en del att göra för att förbättra hybriden. Bättre däck och ett par bar-ends
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 21:18Jag har kört tre gånger på vanlig herrcykel. Det går lite långsammare och man får mer problem med domnade händer, men det går. Jag håller med om att det är en förbättring att sätta på bar-ends.
Jag har kört tre gånger på vanlig herrcykel. Det går lite långsammare och man får mer problem med domnade händer, men det går. Jag håller med om att det är en förbättring att sätta på bar-ends.
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 22:18Körde tre år på hybrid, som bäst på 10 tim 11 min. Skillnaden mellan bra hybrid med rätt sittställning o racer är som alla säger att bockstyret ger mer variation. Har aldrig haft bar-ends, men det känns ju verkligen anti-aero att sitta med händerna så bre
Körde tre år på hybrid, som bäst på 10 tim 11 min. Skillnaden mellan bra hybrid med rätt sittställning o racer är som alla säger att bockstyret ger mer variation. Har aldrig haft bar-ends, men det känns ju verkligen anti-aero att sitta med händerna så bre
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 22:29Hur brett det blir beror ju ganska mycket på hur brett styret är. En effekt av barends är att du vrider in armbågarna mer, så aeordynamiskt det går nog på ett ut. Då är det nog mer väsentligt att få ner överkroppen med lägre styre och mer aggressiv sittst
Hur brett det blir beror ju ganska mycket på hur brett styret är. En effekt av barends är att du vrider in armbågarna mer, så aeordynamiskt det går nog på ett ut. Då är det nog mer väsentligt att få ner överkroppen med lägre styre och mer aggressiv sittst
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 22:58Apropå barends:
Jag har kört VR på MTB med barends. Då såg jag till att dessa monterades innanför handtagen. På så vis får man en mycket mer aero position samtidigt som du kan variera händernas position på styret.
Jag lät barendsen sitta på samma plats
Apropå barends:
Jag har kört VR på MTB med barends. Då såg jag till att dessa monterades innanför handtagen. På så vis får man en mycket mer aero position samtidigt som du kan variera händernas position på styret.
Jag lät barendsen sitta på samma plats
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 05:59Frågan är då varför V(ingel)R(undan) har ett förbud mot "tempopinnar"?
Frågan är då varför V(ingel)R(undan) har ett förbud mot "tempopinnar"?
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 06:44Jag tänkte först köra på min hybrid iår.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=3268
Den har grymt sköna barends. Jag har minskat styrets bred genom att kappa det. Kör 23 mm däck och en ganska så aggressiv sittställnig.
Men i förra veckan f
Jag tänkte först köra på min hybrid iår.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=3268
Den har grymt sköna barends. Jag har minskat styrets bred genom att kappa det. Kör 23 mm däck och en ganska så aggressiv sittställnig.
Men i förra veckan f
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 07:48Om man kör i stora grupper med andra vr-cyklister innebär det en risk med en utstickande "krok" som rakt styre med barends i praktiken är.
Även om man aldrig haft problem med händerna, nacke och rygg, så kan man få det med tiden om man sitter för statisk
Om man kör i stora grupper med andra vr-cyklister innebär det en risk med en utstickande "krok" som rakt styre med barends i praktiken är.
Även om man aldrig haft problem med händerna, nacke och rygg, så kan man få det med tiden om man sitter för statisk
Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 09:10En normal barend är 1 dm lång. Broms/växelhandtagen på en racer sticker ut på samma sätt. Att man inte vill ha tempopinnar beror nog mindre på att man sticker ut än att man är dålig på att styra med dem och i allmänhet har väldigt långt till bromsen ifrån
En normal barend är 1 dm lång. Broms/växelhandtagen på en racer sticker ut på samma sätt. Att man inte vill ha tempopinnar beror nog mindre på att man sticker ut än att man är dålig på att styra med dem och i allmänhet har väldigt långt till bromsen ifrån