Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNågon som kör Vr på hybrid?
You need to log in to create posts and topics.

Just VR kör folk i alltifrån vanliga vardagscyklar till värstingracers, så du behöver nog inte vara så orolig för det. Det är inte värt att byta till bockstyre eftersom reglagen inte passar.

Ett par bar-ends så att du kan variera händerna lite mer skull

Däremot är att ligga i en tät klunga i hög fart kanske inte något man bör ge sig på som nybörjare på cykel.

Barends har jag. Dom är dock inte så långa. Kanske 6 cm.

Vad ses som hög fart?
Nu ligger jag på ca 25 km/h i snitthastighet men då får man ju tänka på att jag drar själv hela tiden.
Jag har som sagt ingen klubb att cykla med i nuläget.
Har dock läst in m

Det funkar utmärkt att köra VR med en hybrid.

Körde på en Nishiki ultra pro med barends.

//mikael

Var tydlig, håll ditt spår, ge tecken. Agera förutsägbart. Ge tecken. Ligg bakom cykeln framför, aldrig omlott. Ge tecken. Ögonkontakt är bra för att undvika missförstånd. Ge tecken.

Hoppa med cykeln över hålor o annat som du tycker att du inte vill köra över.
Se dig bakåt innan du skiftar spår.
Trampa hela tiden och justera farten med benen o inte med bromsarna.
Tryck till precis innan du ska resa dig upp.

Det är faktiskt möjligt att ta sig runt vätternrundan på diverse ting. Jag cyklade på en treväxlad tandemcykel med en arm och den lilla trippen på 30 mil tog 19 h. Allt går =) hade kanske kunnat njuta mer av rundan om sadeln hade varit lite skönare en pla

Tro mig, acceptansen för annat än racers är väldigt mycket större på VR än hos vissa på Funbeat. Se till att ha bra däck med rätt tryck, och njut av att cykla om en massa racers

Jag gillar bancykling också.

Jo, det mesta tolereras på VR, även om det kan vara smart att fråga om lov innan man hoppar in mitt i en klunga.

Som det ser ut nu, så kommer åtminstone en rygg-mot-rygg liggcykel tandem ställa upp.

Så länge du har två hjul, pedaler och muskelmotor så f