Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 17:15Det du efterfrågar får du även i modellen 310XT, fast till betydligt billigare pengar 🙂 Sedan är ju frågan om du blir nöjd med det. Dessa båda klockor; 910 och 310 är ju ganska lika vad gäller storleken.
När det gäller hastigheten, eller den momentana
Det du efterfrågar får du även i modellen 310XT, fast till betydligt billigare pengar 🙂 Sedan är ju frågan om du blir nöjd med det. Dessa båda klockor; 910 och 310 är ju ganska lika vad gäller storleken.
När det gäller hastigheten, eller den momentana
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 19:29Ja, Lars, men jag har inte sprungit utan fotpod eftersom jag råkar ha en sådan ;). Egentligen inte sprungit alls med den sedan uppdateringen faktiskt.
Ja, Lars, men jag har inte sprungit utan fotpod eftersom jag råkar ha en sådan ;). Egentligen inte sprungit alls med den sedan uppdateringen faktiskt.
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 08:19Vad är det som strular med barometermätningen?
Vad är det som strular med barometermätningen?
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 08:48Den verkar inte vara särskilt exakt. Framför allt verkar den kalibrera sig mha GPS:en och det tar ganska lång tid innan den svänger in till något vettigt är mitt intryck. De har meckat lite med det där i den senaste uppdateringen och jag ska precis ut på
Den verkar inte vara särskilt exakt. Framför allt verkar den kalibrera sig mha GPS:en och det tar ganska lång tid innan den svänger in till något vettigt är mitt intryck. De har meckat lite med det där i den senaste uppdateringen och jag ska precis ut på
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 09:52Någon sorts kalibreringsgrej är det i alla fall. Och det har nog inte blivit bättre med senaste mjukvaran (2.5). I morse (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=23197663) har jag uppenbarligen sprungit en runda som startade på 241 möh och avs
Någon sorts kalibreringsgrej är det i alla fall. Och det har nog inte blivit bättre med senaste mjukvaran (2.5). I morse (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=23197663) har jag uppenbarligen sprungit en runda som startade på 241 möh och avs
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 10:13För min del var barometermätningen 50% av anledningen att i framtiden byta ut min 310XT. Om den inte funkar till belåtenhet känns bytet hanska avlägset.
För min del var barometermätningen 50% av anledningen att i framtiden byta ut min 310XT. Om den inte funkar till belåtenhet känns bytet hanska avlägset.
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 10:32Jag har problem med min egen 910 avseende höjdmätningen. Jag har varit i kontakt med Garmin support och kommer att behöva lämna in den för att få den fixad.
Enligt Garmin använder 910 GPS-datan till att initialt definiera höjddatan varifrån denna sedan
Jag har problem med min egen 910 avseende höjdmätningen. Jag har varit i kontakt med Garmin support och kommer att behöva lämna in den för att få den fixad.
Enligt Garmin använder 910 GPS-datan till att initialt definiera höjddatan varifrån denna sedan
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 13:16Nu har jag i alla fall ett rejält spår i två varv att leka med. Just nu vet jag bara vad momentanvärdena på displayen var och det ger ett par intryck så långt.
1. Det tar lång tid att kalibrera höjden initialt innan start. En skillnad mellan 910XT och de
Nu har jag i alla fall ett rejält spår i två varv att leka med. Just nu vet jag bara vad momentanvärdena på displayen var och det ger ett par intryck så långt.
1. Det tar lång tid att kalibrera höjden initialt innan start. En skillnad mellan 910XT och de
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 21:29Har kört ca 10 pass med min. Är generellt sett mycket nöjd. Har också observerat problem med barometern. Fick också något konstigt avbrott under en havssimning. Håller på att uppdatera nu och hoppas på lite bättring.
Har kört ca 10 pass med min. Är generellt sett mycket nöjd. Har också observerat problem med barometern. Fick också något konstigt avbrott under en havssimning. Håller på att uppdatera nu och hoppas på lite bättring.
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 15:03Har du tittat på 405cx. När jag köpte för 1,5 år sedan var det den enda som funkade för mig/min handled, vikt- och storleksmässigt. Jag tycker att det mjuka armbandet som den levereras med funkar utmärkt och gör att klockan sitter stadigt på armen.
Har du tittat på 405cx. När jag köpte för 1,5 år sedan var det den enda som funkade för mig/min handled, vikt- och storleksmässigt. Jag tycker att det mjuka armbandet som den levereras med funkar utmärkt och gör att klockan sitter stadigt på armen.