Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Den ska kunna känna av alla (4) simsätt som jag förstår det.
GPS användas när du simmar (open water så klart). Men den är lite si och så, även om det kommit mjukvaruuppdatering som ska förbättra lite. Kanske ha klockan i simmössan om GPS:en är viktig.

I

Jag har bara testat crawl. Det bygger lite på att man har rimlig teknik. I princip registrerar klockan en längd i bassäng om man håller armen stilla ca en sekund i vändningen, den kan lätt registrera extra längder om man blir störd av andra simmare,annars

För mig fungerar den även utan att ha den still 1 sekund vid vändning. Dock felar den precis som det beskrivs av dcrainmakers beskrivning... men fungerar fläckfritt i både bassäng och OW för mig.

Du skjuter inte ifrån alls utan vevar med armarna hela tiden?

Nej. Gör ett ganska kraftigt frånskjut så klockan fattar att jag vänt. Men jag har inte armen still en sekund som det skrevs om ovan.

Du håller inte armarna någorlunda still i frånskjutet heller? Ursäkta om jag låter ifrågasättande, men jag har bara lite svårt att se för mig hur det går till riktigt. Personligen tror inte att det är frånskjutet i sig som registrerar en längd, i alla fal

Har nog missförstått varandra. Givetvis håller jag armarna stilla framför huvudet när jag trycker ifrån. Men själva klockan är ju inte still utan rör sig framåt i och med frånskjutet. Därav menar jag att klockan inte är still så länge som 1 sekund. Det är

Jag misstänker att den snarare känner av frånvaro av acceleration, dvs primärt att armen inte roterar. Men jag är inte säker. Det är i alla fall den enda rimliga förklaring jag kan se varför den ibland tolkar det som att jag har gjort en vändning då det h

Allt verkar inte vara bättre jämfört med 310XT. Så här skriver en person som har både 910XT och 310XT i Garmins forum:

"I have both the 310 and 910. At this point, the only reason to upgrade, given the bugs, is if you want the swim features. I was mostly

Jag tycker nog att de flesta av kommentarerna även gäller 310:an, men jag håller med om att det är få förbättringar jämfört med 310:an och svårt att motivera en uppgradering. Det är väl stöd för effektmätare, som få har, och simfunktionen som jag uppskatt