Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att boka en vecka på Playitas i November (ej någon tema vecka). Någon som varit där och kan ge lite tips?

Funderar på om man ska ta halv pension eller finns det gott om ställen där man kan äta middag/lunch?

Jag var där i våras och det var fantastiskt bra. Fin anläggning, god frukost, stort utbud av träning och bra instruktörer. Mycket prisvärt, tycker jag.

Vi hade bara frukost och sedan handlade vi skinka, bröd, frukt, nötter och öl etc. och åt lunch på bal

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=818407

Ovan finns det lite diskussion sen tidigare. Playitas är toppen.

Ang mat så finns det några stycker restauranger på hotellområdet och ytterligare någon på kort gångavstånd (i den lilla byn). Hot

Två helt olika rekommendationer 🙂

Jag har varit där två gånger med fru (dottern med andra gången). Första gången utan halvpension och andra gången med. Första gången tröttnade vi på restaurangutbudet ganska fort (i mitt tycke är det bara en ena restaur

Ja, det såg lite kul ut med dessa motstridiga rekommendationer publicerade exakt samtidigt. 🙂

Du får nog prova dig fram själv vad det gäller maten, Åsa, men vi tyckte att det var trist och lite opersonligt att äta på hotellet.

Träningen, anläggningen

Oj, hur mycket orkade ni träna per dag egentligen?

Jag var där nere i våras och jag rekommenderar varmt stället!
Många aktiviteter att välja mellan och helt ok löprundor (även om Monte Gordo har just bättre löprundor).
Jag tränade mest löpning och för mig fungerade det alldeles utmärkt. Finns en bana ca 5

Jag tycker helt klart att det var smidigt med halvpension och variationen på maten var duglig (papas arrugadas con mojo gör min semester vilken dag som helst!)

Våra dagar såg ut ungefär såhär:
Simning.
Frukost
Cykel
Cafe con leche
Mer cykel
Lite bricklö

Bara 37 timmar - då finns det ju plats för en timma morgonyoga varje morgon ju :D.

*Längtar*

Jag såg "någon" som var på bussresa med lätta cykelinslag på plats i Italien. De lyckades få ihop hela 45 mil på en vecka. Det var väl minst 250 mil i buss för den mängdträningen.