Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:33Han med treningslæren kommer aldrig til og overbevise meg .
Jeg har sittet på sykkelsetet i 25 år, og vet at får jeg for lite vann under trening, så er det bare "kjørt". Selv om jeg har mat nokk.
Alt annet er bare spisfindige formuleringer, og har ikke
Han med treningslæren kommer aldrig til og overbevise meg .
Jeg har sittet på sykkelsetet i 25 år, og vet at får jeg for lite vann under trening, så er det bare "kjørt". Selv om jeg har mat nokk.
Alt annet er bare spisfindige formuleringer, og har ikke
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:44Jag har cyklat 1 år. Weee...
Jag har cyklat 1 år. Weee...
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 10:48Det är det jag menar, vem ska man tro på. aase, Den egna efarenheten är svår att överbevisa. Jag själv har aldrig druckit några stora mängder under träning eller tävling och säkert lidit av det på något sätt utan att veta om det. Om jag försöker dricka m
Det är det jag menar, vem ska man tro på. aase, Den egna efarenheten är svår att överbevisa. Jag själv har aldrig druckit några stora mängder under träning eller tävling och säkert lidit av det på något sätt utan att veta om det. Om jag försöker dricka m
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 11:13" Heffa klump : Om jag försöker dricka mer nu för tiden så måste jag strax stanna igen... "
Hvis du med det mener at du må stanna og kisse (tisse..på norsk) så drikker du nok. Det er selen en er trengende unnder trening el. konkuranse om det er litt
" Heffa klump : Om jag försöker dricka mer nu för tiden så måste jag strax stanna igen... "
Hvis du med det mener at du må stanna og kisse (tisse..på norsk) så drikker du nok. Det er selen en er trengende unnder trening el. konkuranse om det er litt
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 12:50aase vedal -> Bara för att man presterar bättre under ett träningspass när man stoppar i sig mat så innebär inte det per automatik att man kommer få en bättre träningseffekt.
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
aase vedal -> Bara för att man presterar bättre under ett träningspass när man stoppar i sig mat så innebär inte det per automatik att man kommer få en bättre träningseffekt.
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 14:22aase vedal -> Bara för att man presterar bättre under ett träningspass när man stoppar i sig mat så innebär inte det per automatik att man kommer få en bättre träningseffekt.
Det lyder litt selvmotsigende det du sier. Man får i alla fal inte dåligere.
E
aase vedal -> Bara för att man presterar bättre under ett träningspass när man stoppar i sig mat så innebär inte det per automatik att man kommer få en bättre träningseffekt.
Det lyder litt selvmotsigende det du sier. Man får i alla fal inte dåligere.
E
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 14:35Fast träningspasset SKA ju bryta ner, det är under vilan kroppen byggs upp.
Fast träningspasset SKA ju bryta ner, det är under vilan kroppen byggs upp.
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 15:29Det er riktig Erik, men utgangslpunktet må vere riktig.
Dette er jo noe alle vet. Men jo mere man leser om mat og ernæring, desto mere forvirret kan man bli.
Derfor spis nok og variert, og ikke vær redd for å spise å drikke RIKELIG under trening.
Spi
Det er riktig Erik, men utgangslpunktet må vere riktig.
Dette er jo noe alle vet. Men jo mere man leser om mat og ernæring, desto mere forvirret kan man bli.
Derfor spis nok og variert, og ikke vær redd for å spise å drikke RIKELIG under trening.
Spi
Quote from Funbeat user on 4 May 2010, 23:02Att bryta ner är ju inte samma sak som att gå energitorsk eller vattentorsk. För dom som tvivlar på hur det ligger till så föreslår jag att de testar och ser vad som funkar bäst för dem.
Vitsen med att äta under träning är att kolhydraterna gör det lätta
Att bryta ner är ju inte samma sak som att gå energitorsk eller vattentorsk. För dom som tvivlar på hur det ligger till så föreslår jag att de testar och ser vad som funkar bäst för dem.
Vitsen med att äta under träning är att kolhydraterna gör det lätta
Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 16:36aase vedal -> Det är inget motsägelsefullt i det. Vid träning aktiveras en rad proteiner och enzymer i kroppen som är viktiga för att få igång kroppens anpassning till träningen.
Två av de viktigaste heter AMPK och p38 MAPK. De är bland annat väldigt vi
aase vedal -> Det är inget motsägelsefullt i det. Vid träning aktiveras en rad proteiner och enzymer i kroppen som är viktiga för att få igång kroppens anpassning till träningen.
Två av de viktigaste heter AMPK och p38 MAPK. De är bland annat väldigt vi