Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

där daris sprang 5k(5km) på 21.04.....då han fortfarande väger över 100 kilo...

kan det verkligen stämma??

från att typ gått ner från 150-160 kg till runt 100 kg på 14 veckor...hur kan han redan springa så snabbt?
såg på google att det fanns andra som t

Tror förvisso att programmet (inspelningen i somras) var i 9 veckor + 12 veckor hemma. 21 veckor totalt. Förvisso imponerande resultat oavsett.

Jag kommer ihåg att jag tyckte det verkade konstigt när jag såg det i våras. Om det nu stämmer så är det ju ett helt sjukt bra resultat.

Dock så har det ju varit bluffar i programmet förut så man vet ju aldrig..

http://www.realitytvworld.com/news/oust

Huruvida Daris sprang på 21 min vet jag inte men jag har sett flertalet överviktiga personer med bra drag i buggarna. Man behöver inte vara trådsmal för att kubba bara för att eliten är det 😀

Så vitt jag förstår är veckorna dock inte sju dagar, utan tio. Med träning 5-8 timmar om dagen i 140 dagar bör det inte vara omöjligt på något sätt..

Om man ska tro följande länk så var det faktiskt sant:

Dels så gjorde han ett annat 5k-lopp på 21:43 månaden efter, och dels så var sträckan för kort tydligen.

http://www.runningisfunny.com/2010/04/30/friday-five-reasons-biggest-loser-dariss-5k-time-i

De borde ju ha lite krut i benen då den ändock burit på 60-70 kg extra under lång tid.
Kan tänka mig att man känner sig ganska stark och lätt efter att ha förlorat så mycket vikt. Mycket sitter ju i skallen oxå.
Eller är jag helt ute och cyklar??

Han har ju varit idrottskille som yngre och även löpare så grundkondisen å tekniken lär väl finnas kvar och han ser ju ut att ha vilja av stål!

Nu har jag inte sett just det program ni pratar om, men ju yngre man är, desto kortare tid har man ju burit på övervikten. Har man dessutom hållit på med (motions)idrott under barndom/tonår och kanske som ung vuxen, ja desto kortare tid sedan är det ju om

Vad är grundkondition?