Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 14:12Jag reagerade också och blev mycket imponerad. Men jag tror, som någon skrev tidigare, att har man lättat så mycket i vikt så lär man har en hel del benstyrka från början och som sagt, de tränar ju en hel del..
Det var efter att ha sett dem springa en ma
Jag reagerade också och blev mycket imponerad. Men jag tror, som någon skrev tidigare, att har man lättat så mycket i vikt så lär man har en hel del benstyrka från början och som sagt, de tränar ju en hel del..
Det var efter att ha sett dem springa en ma
Quote from Funbeat user on 29 November 2010, 16:35Jag blir också grymt imponerad över att de vågar kämpa. Det är faktiskt inte så lätt..
Så svettig som deltagarna är har jag ALDRIG varit!!
I somras saktade jag ned inför en brant backe, men så tänkte jag på de där 150 kg tjejerna som minsann inte gick
Jag blir också grymt imponerad över att de vågar kämpa. Det är faktiskt inte så lätt..
Så svettig som deltagarna är har jag ALDRIG varit!!
I somras saktade jag ned inför en brant backe, men så tänkte jag på de där 150 kg tjejerna som minsann inte gick
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 15:59Klart man blir imponerad... Detta visar framförallt hur långt man kommer med mycket träning 😉
Klart man blir imponerad... Detta visar framförallt hur långt man kommer med mycket träning 😉
Quote from Fredrik Forsberg on 1 December 2010, 12:58Det borde inte vara några problem för honom på 100kg att göra 5k på 21. Jag gjorde 5 k på 26 med en vikt på 127kg.
Det borde inte vara några problem för honom på 100kg att göra 5k på 21. Jag gjorde 5 k på 26 med en vikt på 127kg.
Quote from Funbeat user on 6 December 2010, 07:35beror på hur lång man är ... 100kg för någon som är 1.60m är en viss skillnad mot 100kg på 2.00m
beror på hur lång man är ... 100kg för någon som är 1.60m är en viss skillnad mot 100kg på 2.00m
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 09:34Tyckte att Rune gjorde en bra prestation i Svenska BL, när de körde halv maran. Så vitt jag vet så hade inte de tränat löpning alls under sin tid på slottet. Det är nog dolda talanger 😉
Tyckte att Rune gjorde en bra prestation i Svenska BL, när de körde halv maran. Så vitt jag vet så hade inte de tränat löpning alls under sin tid på slottet. Det är nog dolda talanger 😉
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 19:42Hm, intressant det där med tyngden 100 kg. Är det mer slitsamt för knäna på en 160 cm kort kvinna än en 175 cm lång kvinna att bära på kroppsvikten 100 kg?
Okej . en längre person har troligen större andel muskelmassa än den korta. Men 100 kg väger ju 100
Hm, intressant det där med tyngden 100 kg. Är det mer slitsamt för knäna på en 160 cm kort kvinna än en 175 cm lång kvinna att bära på kroppsvikten 100 kg?
Okej . en längre person har troligen större andel muskelmassa än den korta. Men 100 kg väger ju 100
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:00Men påståendet bygger kanske på tanken att en större (längre) människa också är större i sin konstitution, vilket kanske är sant, statistiskt. Men det finns ju många avvikelser från den logiken.
Men påståendet bygger kanske på tanken att en större (längre) människa också är större i sin konstitution, vilket kanske är sant, statistiskt. Men det finns ju många avvikelser från den logiken.
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 21:30Tycker mig ha hört av läkarna på jobbet att människors leder inte alltid är lika stora. Tex när de opererar in proteser (konstgjorda knä- eller höftleder) då måste det beställas rätt storlek till operationen. Minns en man som hade jättestora leder och en
Tycker mig ha hört av läkarna på jobbet att människors leder inte alltid är lika stora. Tex när de opererar in proteser (konstgjorda knä- eller höftleder) då måste det beställas rätt storlek till operationen. Minns en man som hade jättestora leder och en
Quote from Funbeat user on 7 December 2010, 22:00Jo. Jag slängde ut den där tankegången mest pga av ett samtal jag reagerade på. Så här löd det:
Kvinna 1 (lång och rejält överviktig)
- Igår var jag ute och joggade.
Kvinna 2 (en decimeter kortare och mullig)
- Jag kan inte springa. Vikten gör ju att knän
Jo. Jag slängde ut den där tankegången mest pga av ett samtal jag reagerade på. Så här löd det:
Kvinna 1 (lång och rejält överviktig)
- Igår var jag ute och joggade.
Kvinna 2 (en decimeter kortare och mullig)
- Jag kan inte springa. Vikten gör ju att knän