Quote from Olof Robertson on 14 February 2008, 13:59Helena: har för mig att det fanns löparbanor när jag gick i skolan, men dom är nog bara 100 meter kanske... dom har nog inga såna runda runt en fotbollsplan eller vad man ska säga. Du förstår säkert vad jag menar (H)
Men fotbollsplan borde ju funka! Ett
Helena: har för mig att det fanns löparbanor när jag gick i skolan, men dom är nog bara 100 meter kanske... dom har nog inga såna runda runt en fotbollsplan eller vad man ska säga. Du förstår säkert vad jag menar (H)
Men fotbollsplan borde ju funka! Ett
Quote from Urban Nilsson on 14 February 2008, 14:18Om man inte kan springa milen på en timme ligger troligen ens tröskelnivå ganska nära trivselfarten.
Ett bra första steg är att få upp farten är korta rusher och då är fotbollplanen perfa. Ruscha långsidan ner, jogga över kortsidan och upprepa. Mellan 5
Om man inte kan springa milen på en timme ligger troligen ens tröskelnivå ganska nära trivselfarten.
Ett bra första steg är att få upp farten är korta rusher och då är fotbollplanen perfa. Ruscha långsidan ner, jogga över kortsidan och upprepa. Mellan 5
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 14:33Det var ungefär så jag tänkte Daniel, jag kunde bara inte formulera mig. Och så fär man ju träna på att svänga runt hörn också, mycket användbart på just Tjejmilen när man ska ta sig förbi alla som går redan efter några hundra meter...
Det var ungefär så jag tänkte Daniel, jag kunde bara inte formulera mig. Och så fär man ju träna på att svänga runt hörn också, mycket användbart på just Tjejmilen när man ska ta sig förbi alla som går redan efter några hundra meter...
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 15:00Jenny:
Jag är inte säker på att jag kommer att hinna träna på det sätt jag borde för att sänka tiden på milen, det är inte det jag prioriterar. Sorry om jag skrämde dig 😀
Det jag försöker göra är något helt annat 🙂
Om jag förbättrar tiden på milen b
Jenny:
Jag är inte säker på att jag kommer att hinna träna på det sätt jag borde för att sänka tiden på milen, det är inte det jag prioriterar. Sorry om jag skrämde dig 😀
Det jag försöker göra är något helt annat 🙂
Om jag förbättrar tiden på milen b
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 14 February 2008, 16:38"Om man inte kan springa milen på en timme ligger troligen ens tröskelnivå ganska nära trivselfarten."
Daniel, vad menar du med det?
Tröskeln har väl med konditionen att göra. Och löpning är inte enbart kondition (central kapacitet), det är en hel del lo
"Om man inte kan springa milen på en timme ligger troligen ens tröskelnivå ganska nära trivselfarten."
Daniel, vad menar du med det?
Tröskeln har väl med konditionen att göra. Och löpning är inte enbart kondition (central kapacitet), det är en hel del lo
Quote from Urban Nilsson on 14 February 2008, 17:11"Ju närmare en timme joggaren behöver för att springa en mil desto mindre blir skillnaden mellan mil- och tröskeltempo."
Saxat från Lorenzo Nesis artikel om snabbdistans. Läs mer här:
http://www.marathon.se//news/article.cfm?ThemeId=303
och här:
http:
"Ju närmare en timme joggaren behöver för att springa en mil desto mindre blir skillnaden mellan mil- och tröskeltempo."
Saxat från Lorenzo Nesis artikel om snabbdistans. Läs mer här:
http://www.marathon.se//news/article.cfm?ThemeId=303
och här:
http:
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 18:47Bra artiklar Daniel. Tack! Vi får lära oss nåt nytt varje dag om vi bara vill (H)
Bra artiklar Daniel. Tack! Vi får lära oss nåt nytt varje dag om vi bara vill (H)
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 14 February 2008, 19:16"Ju närmare en timme joggaren behöver för att springa en mil desto mindre blir skillnaden mellan mil- och tröskeltempo."
Men vad har mil- och tröskeltempo med trivselfart att göra? Jag vet att otränade personer oftast har en lägre tröskel, men jag hävdar
"Ju närmare en timme joggaren behöver för att springa en mil desto mindre blir skillnaden mellan mil- och tröskeltempo."
Men vad har mil- och tröskeltempo med trivselfart att göra? Jag vet att otränade personer oftast har en lägre tröskel, men jag hävdar
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 19:31Men det är nog ganska ovanligt Annika. För dom flesta tar andedräkten slut innan kroppen gör det.....
Men det är nog ganska ovanligt Annika. För dom flesta tar andedräkten slut innan kroppen gör det.....
Quote from Urban Nilsson on 14 February 2008, 20:04Jag ber om ursäkt för mitt dåliga ordval. Jag borde ha citerat Lorenzo direkt. Menade inte att göra någon upprörd.
Jag ber om ursäkt för mitt dåliga ordval. Jag borde ha citerat Lorenzo direkt. Menade inte att göra någon upprörd.