Quote from Guest on 14 April 2010, 13:09Det börjar närma sig Göteborgsvarv och jag ligger i hårdträning. Min fråga är när bör man överväga att ha med sig vatten/sportdryck på löpturerna?
Jag kör backträning, löpskolning samt springer milen 1-2ggr i veckan (ligger oftast en bit under 50min) och
Det börjar närma sig Göteborgsvarv och jag ligger i hårdträning. Min fråga är när bör man överväga att ha med sig vatten/sportdryck på löpturerna?
Jag kör backträning, löpskolning samt springer milen 1-2ggr i veckan (ligger oftast en bit under 50min) och
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 13:19Skall jag vara ute 80 min eller längre brukar jag ha vatten med mig. Sportdryck har jag med mig på pass över 2h.
Skall jag vara ute 80 min eller längre brukar jag ha vatten med mig. Sportdryck har jag med mig på pass över 2h.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 13:32Ungefär som föregående talare, men jag burkar aldrig orka ta med mig utan stoppar en tjuga innanför strumpan o köper en festis eller nåt om det är långpass. Behovet av vätska beror ju mycket på tempen, är det svalt klarar man väldigt långa pass utan påfyl
Ungefär som föregående talare, men jag burkar aldrig orka ta med mig utan stoppar en tjuga innanför strumpan o köper en festis eller nåt om det är långpass. Behovet av vätska beror ju mycket på tempen, är det svalt klarar man väldigt långa pass utan påfyl
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 13:50Jag har två små flaskor vatten med mig i bältet. Sportdryck däremot ids jag inte med, det går lika bra med en läsk i någon kiosk. Eller en glass om vädret är fint 🙂
Jag har två små flaskor vatten med mig i bältet. Sportdryck däremot ids jag inte med, det går lika bra med en läsk i någon kiosk. Eller en glass om vädret är fint 🙂
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 16:13Kolla i länken om sportdryck. Har marginell eller ingen effekt
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
Kolla i länken om sportdryck. Har marginell eller ingen effekt
http://traningslara.se/blogg/forstor-sportdrycken-ens-traningseffekt/
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 16:20Jag tog ett två timmars pass idag utan dricka med mig. Ingen bra idé 🙁
Jag tog ett två timmars pass idag utan dricka med mig. Ingen bra idé 🙁
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 16:39Tack för alla svar! Det är nog främst vatten som är aktuellt för mig har aldrig gillat sportdrycker. Ska testa att ta med mig 50cl när jag springer 1.6mil nu på söndag.
Tack för alla svar! Det är nog främst vatten som är aktuellt för mig har aldrig gillat sportdrycker. Ska testa att ta med mig 50cl när jag springer 1.6mil nu på söndag.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:04Numera försöker jag ha med mig vätska om jag planerar att springa mer än 15 km. Jag har provat ett par gånger att springa mer än 2 mil i ganska bra tempo utan dricka och då har jag mått pyton efteråt.
Sist så fick jag inte behålla något av det jag drack e
Numera försöker jag ha med mig vätska om jag planerar att springa mer än 15 km. Jag har provat ett par gånger att springa mer än 2 mil i ganska bra tempo utan dricka och då har jag mått pyton efteråt.
Sist så fick jag inte behålla något av det jag drack e
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:11Vätskebrist är en sak och testa väggen-hammaren-bonken något annat.
Vätskebrist är en sak och testa väggen-hammaren-bonken något annat.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:13Är man bara ute efter att ersätta vätskeförlust och struntar i energitillförsel kan apotekets Resorb vara en god, om än dyr, idé.
Är man bara ute efter att ersätta vätskeförlust och struntar i energitillförsel kan apotekets Resorb vara en god, om än dyr, idé.