Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det beror ju på hur temperaturkänslig man är. Jag kan inte alls simma i sjöar eller hav, för jag fryser ordentligt redan i en inomhusbassäng på 25 grader. 20 grader i vattnet är som att krypa ner i en frys för mig.

Samtidigt finns det folk som vinterbada

Som Rasmus säger är vi alla olika. För att man skall kunna koncentrera sig på tekniken, och anledningen till att man ligger i plurret från första början, nämligen träningen, så bör det vara så pass varmt att man inte behöver kämpa bara för att behålla kro

Jag badade en gång 1 april i Söderbysjön i södra Stockholm. Då låg det fortfarande is på större delen av sjön och vattnet var så kallt att jag tappade känseln i de kroppsdelar som var under vattenytan.

I Sverige skulle jag inte ge mig på att simma om det

Kanalsimmet i Piteå går på Valborg (visserligen med simfenor), jag kom tvåa någon gång i början på 90-talet i tunn våtdräkt och med tubsockar i vanliga fullfotsfenor, enligt ryktet var det 1.8ºC i vattnet. Det var kallt i början med sedan gick det rätt b

Hur långt är det?

Finns det någon som inte tränat alls varken i våtdräkt eller utomhus förrän ni stått på startlinjen i ett triatlon?

Har för mig att det var 950 meter

Jag hade inte simmat en enda längd på 7 år när jag körde Tjörn, sprinten, i somras. Men jag klarade att crawla de ca 400m som banan var, kom t.o.m upp som 7:e, jag fattade inte riktigt hur det gick till men men.

Tränade fridykning under ett par år innan

Coolt!

Är det någon som har ngn uppfattning om man kan bröstsimma på Kalmar Iron man eller är man helt ute och "cyklar" då? Har börjat lära mig crawla men e rädd att jah inte hinner lära mig att fixa hela distansen med crawl. Ngn sa att det är en två varvs bana.