Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 15:23Smart Fredrik. 🙂 😉
Appropå att tjejer skulle vara långsammare än killar på simning beror väl på vilken kille och vilken tjej vi pratar om. Jag simmar i alla fall både snabbare och längre än min sambo. Fast det har nog med simvana att göra.
Smart Fredrik. 🙂 😉
Appropå att tjejer skulle vara långsammare än killar på simning beror väl på vilken kille och vilken tjej vi pratar om. Jag simmar i alla fall både snabbare och längre än min sambo. Fast det har nog med simvana att göra.
Quote from j sollerman on 29 January 2010, 17:06Det tar 1:50 för mig att köra 100 meter med ben och 1:20 med dolme och 1:08 sammansatt.
Det tar 1:50 för mig att köra 100 meter med ben och 1:20 med dolme och 1:08 sammansatt.
Quote from Funbeat user on 1 February 2010, 16:00Nu är det 2010 och våtdräkt vanligt.
På 80-talet användes våtdräkt ej gärna. De fanns, men ansågs fuskigt.
Själv dålig simmare - ca. 1:45 på simbiten i en "Ironman" och ibland i kallt vatten - typ 16 grader eller så kom jag på att "medley" var bäst.
Cr
Nu är det 2010 och våtdräkt vanligt.
På 80-talet användes våtdräkt ej gärna. De fanns, men ansågs fuskigt.
Själv dålig simmare - ca. 1:45 på simbiten i en "Ironman" och ibland i kallt vatten - typ 16 grader eller så kom jag på att "medley" var bäst.
Cr
Quote from Funbeat user on 1 February 2010, 17:102010 kan nog bli sämre än 2009 gällande utomhussimningen. Vänern ligger istäckt nu och många sjöar kommer ta längre tid på sig att bli badvänliga än vanligt. Och nu kommer februari, den kallaste månaden.
I debatten om bröst och frisim kan jag inte annat
2010 kan nog bli sämre än 2009 gällande utomhussimningen. Vänern ligger istäckt nu och många sjöar kommer ta längre tid på sig att bli badvänliga än vanligt. Och nu kommer februari, den kallaste månaden.
I debatten om bröst och frisim kan jag inte annat
Quote from Funbeat user on 1 February 2010, 17:17Tidig isläggning kan faktiskt betyda att vattenvolymen totalt sett inte kyls så mycket. Det är våren soms tyr ...
Tidig isläggning kan faktiskt betyda att vattenvolymen totalt sett inte kyls så mycket. Det är våren soms tyr ...
Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 17:07I Växjö är det 1 Maj som gäller som året första simpass i sjön.
2009 var det 10 grader vilket är rätt kallt men några meter hinner man med innan jag vill gå upp!
Jag körde Ö till Ö i höstas och som REINE skrev tidigare, det som är värst är nog pannan som
I Växjö är det 1 Maj som gäller som året första simpass i sjön.
2009 var det 10 grader vilket är rätt kallt men några meter hinner man med innan jag vill gå upp!
Jag körde Ö till Ö i höstas och som REINE skrev tidigare, det som är värst är nog pannan som
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 12:20Tjena Jonas! Hoppas ni får lika kul i år, men lite varmare kanske på ÖtÖ.
Jag skippar i år för att satsa på Kalmar istället.Men jag läste en biografi av Lynne Cox "Swimming to Antarctica", världens bäste/meste ultrasimmare och hon skriver att det går at
Tjena Jonas! Hoppas ni får lika kul i år, men lite varmare kanske på ÖtÖ.
Jag skippar i år för att satsa på Kalmar istället.
Men jag läste en biografi av Lynne Cox "Swimming to Antarctica", världens bäste/meste ultrasimmare och hon skriver att det går at
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 13:03Tack så jätte mycket Reine, alltid roligt att ha lite forskning som man kan hänvisa till!
1 Maj planering 2010:-)
Min tanke är att simma från Växjö simhall över Växjö sjön(1000 m), där går starten på Växjöloppet som är 2.1 mil springa i våtdräkt sen sim
Tack så jätte mycket Reine, alltid roligt att ha lite forskning som man kan hänvisa till!
1 Maj planering 2010:-)
Min tanke är att simma från Växjö simhall över Växjö sjön(1000 m), där går starten på Växjöloppet som är 2.1 mil springa i våtdräkt sen sim
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 13:54Varför springa i våtdräkt?
Varför springa i våtdräkt?
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 20:126 september kl 06.00 går startskottet för Ö till Ö.
Det innebär 1 mil simning i väldigt kallt vatten, 10-12 grader.
Nytt för i år är 5.4 mil löpning (2009 3.8 mil) och då har man våtdräkt på hela tiden förutom på dom längre sträckorna då man tar av sig på
6 september kl 06.00 går startskottet för Ö till Ö.
Det innebär 1 mil simning i väldigt kallt vatten, 10-12 grader.
Nytt för i år är 5.4 mil löpning (2009 3.8 mil) och då har man våtdräkt på hela tiden förutom på dom längre sträckorna då man tar av sig på