Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Två varv är det och bröstsim går bra. Jag crawlade utan att använda benen och blev omsimmad av en del som körde bröst, men jag är ju inte så snabb...

Vad är snabb i dina ögon? Jag är en hyfsat god bröst simmare men det är trots allt skillnad på vad en tjej och en kille kan prestera. Hur många gånger simning tränade du i veckan inför Kalmar? Jag Har en liten dotter som gör att det är lättare att springa

Jag är ganska övertygad om dett fanns bröstsimmare som kom runt på 1.30 eller lite under

Wow, önskar jag var så snabb. Mitt crawl går i kanske 22-23min per km i bassäng utan hjälpmedel eller dräkt. Går väl lite snnabbare med dräkt i bräckt vatten, men då måste man ju helt plötsligt navigera och förlora tid på det istället.

Man vinner mycket

Jag ser 2 stora fördelar med crawl

1. Det går väldigt fort att träna upp så man blir snabbare med samma energiåtgång. Det som behövs är kontinuerlig träning.

2. Med bröstim så tröttar man ut benen så otroligt mycket mer. Det kanske inte att föredra om m

Håller mest på Nigges punkt 2 - att spara benen, och då främst knäna. Är du hyfsad på bröstsim är farten ok, men du riskerar slita på baksida/insida av knäna om du simmar långt i hyfsat bra fart.

För den som väljer att lägga minimalt med tid på att istäl

Det där med att benen blir tröttare av bröstsim har jag precis börjat förstå. Jag har precis kommit så långt att jag börjar kunna hålla benkicken utan att dö, i början var den en riktig energitjuv. Tror att det handlar om att hitta rätt bensparksteknik, o

Mycket bra tanke!

Testa 4x100 ben o 4x100 arm o jämför Göran. Gjorde det igår, sjukt mycket jobbigare med ben.

Som inlägg i "när börjar man simma utomhus" så: drog jag iväg på lunchen den 1 juni ut till mälaren. Det var rätt så risigt väder, regn, kallt och blåst. Men jag bytte om till våtdräkt (tänkte att det blir varmare när man kommer i vattnet och börjar simma