Quote from Guest on 3 September 2013, 22:21Hej,
när vågar man egentligen kalla sig själv löpare? Har det med veckodosen att göra, personligen känner jag att tempot man kan ligga på också spelar roll.
För i år har jag satt upp målet att klara av 100 mil totalt. Inte så stort för en löpare och tro
Hej,
när vågar man egentligen kalla sig själv löpare? Har det med veckodosen att göra, personligen känner jag att tempot man kan ligga på också spelar roll.
För i år har jag satt upp målet att klara av 100 mil totalt. Inte så stort för en löpare och tro
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:31När man springer (för att man vill, enbart efter bussen räknas inte (H) ).
Punkt slut. 🙂
När man springer (för att man vill, enbart efter bussen räknas inte (H) ).
Punkt slut. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:37http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1196193
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:37Haha bra svar. Springer aldrig efter buss eller andra komunala färdmedel,
Haha bra svar. Springer aldrig efter buss eller andra komunala färdmedel,
Quote from Håkan Öhling on 3 September 2013, 22:39Löpning är när man springer fortare än 5 min per km. Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km. Det har vi bestämt tidigare här på FB 😉
Löpning är när man springer fortare än 5 min per km. Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km. Det har vi bestämt tidigare här på FB 😉
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 22:44Härligt, känns bra att ha ett konkret mål. Gillar mätbara saker och att tävla.
Härligt, känns bra att ha ett konkret mål. Gillar mätbara saker och att tävla.
Quote from Catharina Brattlin on 3 September 2013, 22:57Jag är, som vanligt, motvalskärring i denna fråga. 🙂
Löpare kallar jag mig för att jag springer året om, oavsett väder och INTE springer i rosa plyschdress. För då är man joggare. Det har vi bestämt här på FB. 😀
http://www.funbeat.se/discussion/show.
Jag är, som vanligt, motvalskärring i denna fråga. 🙂
Löpare kallar jag mig för att jag springer året om, oavsett väder och INTE springer i rosa plyschdress. För då är man joggare. Det har vi bestämt här på FB. 😀
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 23:03Och jag som kände mig snabb och spänstig som en gasell när jag var ute ikväll och kutade! Ack ve, hade jag vetat att jag blott joggade så hade jag nog tappat den känslan till en mer flodhästlik stil. Tur att jag fortfarande trodde jag var en löpare då! 😉
Och jag som kände mig snabb och spänstig som en gasell när jag var ute ikväll och kutade! Ack ve, hade jag vetat att jag blott joggade så hade jag nog tappat den känslan till en mer flodhästlik stil. Tur att jag fortfarande trodde jag var en löpare då! 😉
Quote from Tini Kjellin on 3 September 2013, 23:13Måste säga att Saras definition är den enklaste och bästa jag hört. Alla elitister som sätter hastighetsgränser för att definiera mellan jogging och löpning upplever jag krånglar till det alldeles för mycket och inte tar hänsyn till att vi alla är skapta
Måste säga att Saras definition är den enklaste och bästa jag hört. Alla elitister som sätter hastighetsgränser för att definiera mellan jogging och löpning upplever jag krånglar till det alldeles för mycket och inte tar hänsyn till att vi alla är skapta
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 00:34När man upplever att man pysslar med ett evigt lidande för att få uppleva flyktiga och kortvariga stunder av lycka och meningsfullhet är man i hamn.
När man upplever att man pysslar med ett evigt lidande för att få uppleva flyktiga och kortvariga stunder av lycka och meningsfullhet är man i hamn.