Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 09:01Om du ställer dig på ett schackbräde kan ingen hindra dig från att kalla dig löpare.
Om du är riktigt smal, så kan du nog också lägga dig på ett bord och kalla dig löpare utan att någon kan säga emot.
Om du ställer dig på ett schackbräde kan ingen hindra dig från att kalla dig löpare.
Om du är riktigt smal, så kan du nog också lägga dig på ett bord och kalla dig löpare utan att någon kan säga emot.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 09:34Kan detta vara en ny fenomen? Löpare vs joggare.
Min pappa har varit ut för sin 5-8km rundor 3-4ggr/vecka så länge jag minns. Men när han fick fråga på hur ofta han springa, svarade alltid jag jogga 3-4ggr/vecka.
Jag är ny till löpning och jag har ingen
Kan detta vara en ny fenomen? Löpare vs joggare.
Min pappa har varit ut för sin 5-8km rundor 3-4ggr/vecka så länge jag minns. Men när han fick fråga på hur ofta han springa, svarade alltid jag jogga 3-4ggr/vecka.
Jag är ny till löpning och jag har ingen
Quote from Jonny Persson on 4 September 2013, 09:40Oroa dig inte Ryan, det är inget nytt fenomen utan jag såg diskussionen i träningsforum redan för över tio år sen. 🙂
Innan dess diskuterades det ute bland löparna i det riktiga livet.
Oroa dig inte Ryan, det är inget nytt fenomen utan jag såg diskussionen i träningsforum redan för över tio år sen. 🙂
Innan dess diskuterades det ute bland löparna i det riktiga livet.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 10:51Är det dock inte också lite intressant med sträckor i det hela, även om Buud visar att det går på i princip alla sträckor? De flesta klarar nog 5:00 i 1 km, och med lite träning även 4:00 i 1 km. Själv har jag tränat nu i 13 månader och klarar 4:00 i 5 km
Är det dock inte också lite intressant med sträckor i det hela, även om Buud visar att det går på i princip alla sträckor? De flesta klarar nog 5:00 i 1 km, och med lite träning även 4:00 i 1 km. Själv har jag tränat nu i 13 månader och klarar 4:00 i 5 km
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 11:11Nej det är inte intresdsant med sträckor:-)
Sprinters är alltid löpare och inte joggare. De springer alltid snabbare än 4 min/km ...
Nej det är inte intresdsant med sträckor:-)
Sprinters är alltid löpare och inte joggare. De springer alltid snabbare än 4 min/km ...
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 11:12Nä en riktig löpare att löpa i 5:00-tempo hur länge som helst medan en joggare kroknar efter ett par mil och lägger sig i fosterställning i sina rosa plyschdress.
Nä en riktig löpare att löpa i 5:00-tempo hur länge som helst medan en joggare kroknar efter ett par mil och lägger sig i fosterställning i sina rosa plyschdress.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 11:40För mig är fart och sträcka oviktigt i sammanhanget. Det är hängivenheten det hänger på.
Joggare finns det hur många som helst och de personerna har jag inte så mycket gemensamt med (när det gäller själva springandet alltså edit) eftersom även om de jog
För mig är fart och sträcka oviktigt i sammanhanget. Det är hängivenheten det hänger på.
Joggare finns det hur många som helst och de personerna har jag inte så mycket gemensamt med (när det gäller själva springandet alltså edit) eftersom även om de jog
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 13:48Niklas: Jag citerar Torbjörn ovan:
Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km. Det har vi bestämt tidigare här på FB 😉Ergo: Buud är INTE en löpare enligt den definitionen.
I övrigt håller jag fullständigt med Anders S! (t+)
Niklas: Jag citerar Torbjörn ovan:
Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km. Det har vi bestämt tidigare här på FB 😉
Ergo: Buud är INTE en löpare enligt den definitionen.
I övrigt håller jag fullständigt med Anders S! (t+)
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 13:58"Löpning är när man springer fortare än 5 min per km. Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km."
Buud springer fortare än 5:00 och han KAN springa snabbare än 4:00.
"Löpning är när man springer fortare än 5 min per km. Löpare är man när man kan springa snabbare än 4 min per km."
Buud springer fortare än 5:00 och han KAN springa snabbare än 4:00.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 14:48Löpare blir man när man kan springa i från en flodhäst.
(Till Sara M längre upp i tråden.)
BILD:http://cl.jroo.me/z3/G/R/z/d/a.aaa-Run-for-your-life-D.jpgSjälv är jag inte alls någon löpare, jag är rockstjärna (som mysjoggar lite då och då mest för att
Löpare blir man när man kan springa i från en flodhäst.
(Till Sara M längre upp i tråden.)
BILD:http://cl.jroo.me/z3/G/R/z/d/a.aaa-Run-for-your-life-D.jpg
Själv är jag inte alls någon löpare, jag är rockstjärna (som mysjoggar lite då och då mest för att