Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär det känns tungt..
You need to log in to create posts and topics.

...att springa. Både fysiskt, men kanske allra mest psykist. Hur gör man då? Jag ska springa Sthlm Halvmarathon och bör ju springa kontinuerligt, även om det inte är på liv och död. Men de där gångerna då det är snålblåst ute och man har suttit i ett kall

Det jag gör är att tänka "bara en liten runda, det behöver inte ens gå fort" och intalar mig själv att jag är tillbaka om en halvtimma, högst.

Det svåra är för mig att komma igång, så när jag väl lurat ut mig brukar jag inte vara så svårövertalad längre

Spring i Fivefingers i bland. Det är skitkul. Bara tanken på hur alla gamla tanter som är ute med sina pudlar kommer att stirra gör det lätt att komma över tröskeln, och sedan är du ju igång. 😉

Jag försöker alltid att fokusera på det positiva, vad jag får ut av att springa. Hitta ursäkter för att ta sig ut i stället för att stanna hemma, till exempel att man mår bättre, orkar mer, förbättrar löpformen, tappar vikt, den tillfredsställande känsla

Så här tänker jag:

-Om jag har bestämt att ett löppass ska genomföras vid ett visst tillfälle så ska det också genomföras enligt planen förutsatt att man inte har en infektion i kroppen eller riskerar skada sig.

-Yttre omständigheter irrelevanta för löp

TACK! (V)

Dom som ligger bakom dig på tävlingen är dom som har stannat hemma när det är dåligt väder.Så brukar jag tänka eller att man inte skiter i att gå till jobbet bara för att det känns tungt det är samma med löpning

Ibland byter jag bara om till träningskläder. Känns lite fånigt att gå runt i löpartights och mössa inomhus. Så då drar jag ut istället. Väl ute så förstår jag nästan aldrig vad jag tvekade för. Det är ju så underbart att få andas frisk luft och känna nat

När det händer tar jag en promenad, i löparkläder, med tanken att jag ändå kommer ut en stund. Det brukar sluta med att jag springer iallafall och det känns som jag övervunnit mig själv 🙂

Låt inte vädret hindra dig. Det är ganska skönt när man väl är igång. Riktiga kläder och utrustning är ett måste...såklart.

Ha en lite plan med träningen...om inte nedskrivet så i huvudet. Ofta känns det bättre när man kommit igång även om man är trött.