Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 08:14Bromsa även vintertid, rullgrus, kurvor och i regn med endast frambromsen. Det brukar ge sig om det är effektivt.
Bromsa även vintertid, rullgrus, kurvor och i regn med endast frambromsen. Det brukar ge sig om det är effektivt.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 08:38Vill du vurpa lätt i onödan, följa Davids råd. Människor utan övernaturliga förmågor följer säkrast mitt råd i det här fallet.
Vill du vurpa lätt i onödan, följa Davids råd. Människor utan övernaturliga förmågor följer säkrast mitt råd i det här fallet.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 08:47Man kan också planera sin färd och klara sig utan en massa incidenter.
Man kan också planera sin färd och klara sig utan en massa incidenter.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:27David måste vara en supermänniska! (H)
David måste vara en supermänniska! (H)
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 11:38Härligt att ni tycker det!
Härligt att ni tycker det!
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 10:18Rasmus (t+) Jag sliter ut 3 bakdäck för varje framdäck och har alltid trodd /känt att det är bättre att bromsa med bakbromsen! Nu ska jag testa att bromsa mer med frambromsen!!
Rasmus (t+) Jag sliter ut 3 bakdäck för varje framdäck och har alltid trodd /känt att det är bättre att bromsa med bakbromsen! Nu ska jag testa att bromsa mer med frambromsen!!
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 13:00Det optimala under goda friktionsförhållanden är att bromsa med fördelningen 65 fram och 35 bak. Är friktionen sämre får man anpassa och fördela mer bromskraft bak, ibland upp till 100%.
Det optimala under goda friktionsförhållanden är att bromsa med fördelningen 65 fram och 35 bak. Är friktionen sämre får man anpassa och fördela mer bromskraft bak, ibland upp till 100%.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 13:29Icemannen, du som är så kunnig på cykling - och så mycket annat. Hur vet jag att det är 65/35 jag anlägger mot de olika reglagen och inte t.ex. 59/41?
Jag visste faktiskt inte att det är som du säger, 65 fram/35 bak, för när jag höll på med MC-sport gäll
Icemannen, du som är så kunnig på cykling - och så mycket annat. Hur vet jag att det är 65/35 jag anlägger mot de olika reglagen och inte t.ex. 59/41?
Jag visste faktiskt inte att det är som du säger, 65 fram/35 bak, för när jag höll på med MC-sport gäll
Quote from Rasmus Olsson on 10 July 2012, 13:31Ett finger på frambromsreglaget och två fingrar på bakbromsreglaget brukar bli bra.
Ett finger på frambromsreglaget och två fingrar på bakbromsreglaget brukar bli bra.
Quote from Funbeat user on 10 July 2012, 13:58Det kan bero på att bakdäcket inte klarar dödvikten och då spricker sidorna.
Det kan bero på att bakdäcket inte klarar dödvikten och då spricker sidorna.