Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:38Vem skrev artiklen?
Vem skrev artiklen?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:39"Sittställningen är likadan på bägge. Det är styvheten i rmen och mer aeroformad konstruktion som ger skillnaden i ramen. "
Så en linjehoj är generellt styvare (för att klara supurter mm??) medans en tempohoj oftast är mer aeroformad? Var kommer aeroform
"Sittställningen är likadan på bägge. Det är styvheten i rmen och mer aeroformad konstruktion som ger skillnaden i ramen. "
Så en linjehoj är generellt styvare (för att klara supurter mm??) medans en tempohoj oftast är mer aeroformad? Var kommer aeroform
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:40P: Det finns en bra artikel i en av årets kadensnummer också som handlar om aero, men den svarade inte direkt på de frår jag ställt här, bara att det är inne och bra med aeroformade ramar... typ.
P: Det finns en bra artikel i en av årets kadensnummer också som handlar om aero, men den svarade inte direkt på de frår jag ställt här, bara att det är inne och bra med aeroformade ramar... typ.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:43En temporam är obarmhärtigt styv till skillnad från en linjeram som har en mer förlåtande konstruktion.
Styvhet i ramar:
1 Bancykel
2 Tempocykel
3 linjecykel till spurtare
4 linjecykel till etapplopp
5 Paris-Roubaix/Pavéramar
6 Sportiframar
7 Fyllecykel
En temporam är obarmhärtigt styv till skillnad från en linjeram som har en mer förlåtande konstruktion.
Styvhet i ramar:
1 Bancykel
2 Tempocykel
3 linjecykel till spurtare
4 linjecykel till etapplopp
5 Paris-Roubaix/Pavéramar
6 Sportiframar
7 Fyllecykel
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:45Sen finns det ju linje hojar med aero-ambitioner
BILD:http://images.ogle.com/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.stevensbikes.de/2009/img/high_res/slr_custom_a_schwarz.jpg&usg=AFQjCNE1A5MPf2vhoL2CLKJM0nKtyVD4OA
Sen finns det ju linje hojar med aero-ambitioner
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:53Linus: Jag köpte tempostyre samt lite wire+höljen:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6008165
Linus: Jag köpte tempostyre samt lite wire+höljen:
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=6008165
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:56Aha Andrew, den sadelvinklingen är inte dkänd. Sadeln ska vara vågrätt.
Aha Andrew, den sadelvinklingen är inte dkänd. Sadeln ska vara vågrätt.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:58Förresten Leif, jag antar att de siffror du nämnde förutsätter noll motvind (eller medvind för den delen). Kör man exempelvis 30 km/h och det är 5 m/s motvind blir det ju ca 48 km/h i luftmotstånd, 35 km/h och 10 m/s ger 66 km/h. Eftersom att det sällan ä
Förresten Leif, jag antar att de siffror du nämnde förutsätter noll motvind (eller medvind för den delen). Kör man exempelvis 30 km/h och det är 5 m/s motvind blir det ju ca 48 km/h i luftmotstånd, 35 km/h och 10 m/s ger 66 km/h. Eftersom att det sällan ä
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:59David, beror listan du gjort på att det är mer watt i benen ju högre upp i listan man kommer?
David, beror listan du gjort på att det är mer watt i benen ju högre upp i listan man kommer?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:00Var i listan skulle en iron man triathlon cykel platsa (gjort för 18 mils tempo cykling)...
Var i listan skulle en iron man triathlon cykel platsa (gjort för 18 mils tempo cykling)...