Quote from ellen olsson on 19 October 2009, 19:03De allra flesta kör med vanliga tempocyklar på triathlon så Davids styvhetslista täcker in det mesta du kan tänkas hitta, Linus.
De allra flesta kör med vanliga tempocyklar på triathlon så Davids styvhetslista täcker in det mesta du kan tänkas hitta, Linus.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:05Förresten, om nu ett framhjul är så viktigt. Vad ska man då tänka på om man ska köpa ett nytt? Så mycket aero som möjligt (läs zipp 1080) men att man också måste tänka på att det ska gå att cykla med (läs minska fälghöjden till zipp 404 exempelvis)
Förresten, om nu ett framhjul är så viktigt. Vad ska man då tänka på om man ska köpa ett nytt? Så mycket aero som möjligt (läs zipp 1080) men att man också måste tänka på att det ska gå att cykla med (läs minska fälghöjden till zipp 404 exempelvis)
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:06Jag har kikat rätt mycket på denna site.
http://tri-talk.com/Top20.aspDär kan läsa om det mesta.
T.ex. hur många dollar per sekund nån uppgradering kostar.
Rätt kul faktisk
Jag har kikat rätt mycket på denna site.
http://tri-talk.com/Top20.asp
Där kan läsa om det mesta.
T.ex. hur många dollar per sekund nån uppgradering kostar.
Rätt kul faktisk
Quote from ellen olsson on 19 October 2009, 19:07Om man vill nå så bra resultat som möjligt så behöver man flera alternativ så att man kan anpassa sig till rådande vindförhållanden.
Om man vill nå så bra resultat som möjligt så behöver man flera alternativ så att man kan anpassa sig till rådande vindförhållanden.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:09Fredrik, vad kör då cyklister som kör exempelvis Race across America eller Sverigetempot på? Alltså krav på en tempocykels aerodynamik och styvhet men en randonnörs komfort?
Fredrik, vad kör då cyklister som kör exempelvis Race across America eller Sverigetempot på? Alltså krav på en tempocykels aerodynamik och styvhet men en randonnörs komfort?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:10"Om man vill nå så bra resultat som möjligt så behöver man flera alternativ så att man kan anpassa sig till rådande vindförhållanden."
Ja, jag har sett det på Kalmar... många hjulpåsar som legat slängda överallt... 🙂
"Om man vill nå så bra resultat som möjligt så behöver man flera alternativ så att man kan anpassa sig till rådande vindförhållanden."
Ja, jag har sett det på Kalmar... många hjulpåsar som legat slängda överallt... 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:13Stefan, den sajten var ju ashäftig. Jag undrar hur de har kommit fram till de listorna... Tackar så mycket för tipset!! 😀
Stefan, den sajten var ju ashäftig. Jag undrar hur de har kommit fram till de listorna... Tackar så mycket för tipset!! 😀
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:16Nope, listan är endast baserat på var styvheten i cyklen har för avgörande effekt och att det går att överleva i olika lemmar under resan mot målet.
Endast empiriskt testat av mig, i kaninkostym.
Nope, listan är endast baserat på var styvheten i cyklen har för avgörande effekt och att det går att överleva i olika lemmar under resan mot målet.
Endast empiriskt testat av mig, i kaninkostym.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:19"att det går att överleva i olika lemmar under resan mot målet"
Eh, vad menas med det?
"att det går att överleva i olika lemmar under resan mot målet"
Eh, vad menas med det?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:31Armar, ben och ev. ditt appendix.
Pröva att dundra fram på dåliga vägar i 50 km/h så märker du var det gör ont efteråt.
Armar, ben och ev. ditt appendix.
Pröva att dundra fram på dåliga vägar i 50 km/h så märker du var det gör ont efteråt.