Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:48OK, men vad har det med styvheten på ramarna att göra? Tror inte att jag förstår detta med styvhet. Har läst nånstans att ju styvare cykel, ju mindre kraft går till att ramen vrids fram och tillbaka och kan istället används till att driva cykeln framåt. S
OK, men vad har det med styvheten på ramarna att göra? Tror inte att jag förstår detta med styvhet. Har läst nånstans att ju styvare cykel, ju mindre kraft går till att ramen vrids fram och tillbaka och kan istället används till att driva cykeln framåt. S
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:51Linus, lyssna på deras podcast så går de igenom hur det kommer fram till detta.
Episode 35 handlar bara om detta.
Linus, lyssna på deras podcast så går de igenom hur det kommer fram till detta.
Episode 35 handlar bara om detta.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:51Alla vibrationer fortplantar sig igenom ramen om den är STYV och det kan söva-döva de flesta lemmar.
Jag hade satsat på en gammal stålram för ett stolleprov som Sverigetempot.
Lite som Kalle körde fast med ramväxlar.
Alla vibrationer fortplantar sig igenom ramen om den är STYV och det kan söva-döva de flesta lemmar.
Jag hade satsat på en gammal stålram för ett stolleprov som Sverigetempot.
Lite som Kalle körde fast med ramväxlar.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:10dom har visst flera cyklar under Race Across America - en för backar - en för blandat - en för riktigt platt
dom har visst flera cyklar under Race Across America - en för backar - en för blandat - en för riktigt platt
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:14Hmm, låter vettigt, men jag hittade detta bloginlägg där de förespråkar en komfortracer med extra styvhet för Paris-Roubaix: http://cykelmannen.blogspot.com/2009/04/uppgraderingsdjavulen-tompa-och-jag.html
De körde alltså på varsina Specialized "Roubaix
Hmm, låter vettigt, men jag hittade detta bloginlägg där de förespråkar en komfortracer med extra styvhet för Paris-Roubaix: http://cykelmannen.blogspot.com/2009/04/uppgraderingsdjavulen-tompa-och-jag.html
De körde alltså på varsina Specialized "Roubaix
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:16Leif, coolt, får nog ta en kväll och tta mig på deras sajt. 🙂
Leif, coolt, får nog ta en kväll och tta mig på deras sajt. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:16snackade på Eurobike med diverse folk i branschen och tydligen är vi i Sverige kända för att vara glada för ju racigare desto bättre fast vi är motionärer enligt principen kan proffsen så kan jag och annars pekar ju kompisarna finger medan man på kontinen
snackade på Eurobike med diverse folk i branschen och tydligen är vi i Sverige kända för att vara glada för ju racigare desto bättre fast vi är motionärer enligt principen kan proffsen så kan jag och annars pekar ju kompisarna finger medan man på kontinen
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:18Proffsen kör med nåt annat på Paris-Roubaix. Helt specialbyggt.
Silence-Lottos postordercyklar i plast var kasserade långt innan P-R. De bytade till aluramar för att klara gatstenen i Belgien.
Ingen bra reklam för deras leverantör. Kan ni gissa vem det
Proffsen kör med nåt annat på Paris-Roubaix. Helt specialbyggt.
Silence-Lottos postordercyklar i plast var kasserade långt innan P-R. De bytade till aluramar för att klara gatstenen i Belgien.
Ingen bra reklam för deras leverantör. Kan ni gissa vem det
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:21lyssnade på Jonathan Boyer som vann Race Across America 1985: sa att han och en annan kämpade om ledningen i 300 mil men med 150 mil kvar så ryckte han och gick hem solo 🙂
lyssnade på Jonathan Boyer som vann Race Across America 1985: sa att han och en annan kämpade om ledningen i 300 mil men med 150 mil kvar så ryckte han och gick hem solo 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:39Kan jag tolka detta (andra halvan av denna tråd) som att val av ram inte har nämnvärd betydelse för hastigheten (i aerosammanhang vill säga)? Val av ram skulle då handla mer om vilken typ av cykling man tänker sig (tempo, linje, triathlon, randonneur etc)
Kan jag tolka detta (andra halvan av denna tråd) som att val av ram inte har nämnvärd betydelse för hastigheten (i aerosammanhang vill säga)? Val av ram skulle då handla mer om vilken typ av cykling man tänker sig (tempo, linje, triathlon, randonneur etc)