Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 15:27Håkan, vilken intressant studie. Efter att använt ogle translatorn coh försökt läsa artikeln så verkar det ju som om ingen direkt kan säga hur styv en hoj är och att det inte verkar ha nån direkt betydelse förutom vid t.ex. spurter. 🙂
Då låter det mest
Håkan, vilken intressant studie. Efter att använt ogle translatorn coh försökt läsa artikeln så verkar det ju som om ingen direkt kan säga hur styv en hoj är och att det inte verkar ha nån direkt betydelse förutom vid t.ex. spurter. 🙂
Då låter det mest
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 15:42Jag trodde att en av de stora skillnaderna mellan en riktig komforthoj (randonneurcykel) och en competition var lutningen på framgaffeln? I ett snabbt linjelopp vill man ha snabbt svar på sin styrning så lutningen är mer lodrät, medans på en komforthoj är
Jag trodde att en av de stora skillnaderna mellan en riktig komforthoj (randonneurcykel) och en competition var lutningen på framgaffeln? I ett snabbt linjelopp vill man ha snabbt svar på sin styrning så lutningen är mer lodrät, medans på en komforthoj är
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 17:00komforthoj: http://picasaweb.ogle.se/cykla.se/CannondaleSuperSix?authkey=Gv1sRgCN2fu7a_l-GUXw&feat=directlink#
edit: kolla i stället på Scott CR1 SL och Bianchi Infinito som ex på Performance eller komforthojar
komforthoj: http://picasaweb.ogle.se/cykla.se/CannondaleSuperSix?authkey=Gv1sRgCN2fu7a_l-GUXw&feat=directlink#
edit: kolla i stället på Scott CR1 SL och Bianchi Infinito som ex på Performance eller komforthojar
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 17:02Jag gillar kom-fort hojar.
Jag gillar kom-fort hojar.
Quote from ellen olsson on 20 October 2009, 19:43Forthojar är bäst.
Forthojar är bäst.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 19:50Leif, vilken av dom??
Leif, vilken av dom??
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 21:05Supersixramen 2010 är samma på alla bilderna
Supersixramen 2010 är samma på alla bilderna
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 22:07nya Supersix ska vara redigt vridstyv uppe vid styrröret som ju också är biffigt samt nere vid lika biffiga vevpartiet med BB30 standard sen Hour Glass Chainstays för komforten fast i övrigt så är det ju inte nån komfortracer precis när man tittar på sitt
nya Supersix ska vara redigt vridstyv uppe vid styrröret som ju också är biffigt samt nere vid lika biffiga vevpartiet med BB30 standard sen Hour Glass Chainstays för komforten fast i övrigt så är det ju inte nån komfortracer precis när man tittar på sitt
Quote from Funbeat user on 21 October 2009, 08:03Hmm, mycket nya begrepp för mig här. Känner mig som en total newbie i cykelgeometri och funktion..
Jag ser vad du skrivit Leif men förstår knappt hälften... Ska läsa den där boken som rekommenderades så får jag se om jag förstår lite mer sedan...
Hmm, mycket nya begrepp för mig här. Känner mig som en total newbie i cykelgeometri och funktion..
Jag ser vad du skrivit Leif men förstår knappt hälften... Ska läsa den där boken som rekommenderades så får jag se om jag förstår lite mer sedan...
Quote from Funbeat user on 21 October 2009, 08:06Här är en biffig biff på fyra ben.
BILD:http://lh5.ggpht.com/_a55OSDIgqwM/R-U919SA8QI/AAAAAAAALC4/oO18HH2Xv3I/P4080031.JPG
Här är en biffig biff på fyra ben.
BILD:http://lh5.ggpht.com/_a55OSDIgqwM/R-U919SA8QI/AAAAAAAALC4/oO18HH2Xv3I/P4080031.JPG