Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNär har hastigheten betydelse?
You need to log in to create posts and topics.

Håkan, vilken intressant studie. Efter att använt ogle translatorn coh försökt läsa artikeln så verkar det ju som om ingen direkt kan säga hur styv en hoj är och att det inte verkar ha nån direkt betydelse förutom vid t.ex. spurter. 🙂

Då låter det mest

Jag trodde att en av de stora skillnaderna mellan en riktig komforthoj (randonneurcykel) och en competition var lutningen på framgaffeln? I ett snabbt linjelopp vill man ha snabbt svar på sin styrning så lutningen är mer lodrät, medans på en komforthoj är

komforthoj: http://picasaweb.ogle.se/cykla.se/CannondaleSuperSix?authkey=Gv1sRgCN2fu7a_l-GUXw&feat=directlink#

edit: kolla i stället på Scott CR1 SL och Bianchi Infinito som ex på Performance eller komforthojar

Jag gillar kom-fort hojar.

Forthojar är bäst.

Leif, vilken av dom??

Supersixramen 2010 är samma på alla bilderna

nya Supersix ska vara redigt vridstyv uppe vid styrröret som ju också är biffigt samt nere vid lika biffiga vevpartiet med BB30 standard sen Hour Glass Chainstays för komforten fast i övrigt så är det ju inte nån komfortracer precis när man tittar på sitt

Hmm, mycket nya begrepp för mig här. Känner mig som en total newbie i cykelgeometri och funktion..
Jag ser vad du skrivit Leif men förstår knappt hälften... Ska läsa den där boken som rekommenderades så får jag se om jag förstår lite mer sedan...

Här är en biffig biff på fyra ben.
BILD:http://lh5.ggpht.com/_a55OSDIgqwM/R-U919SA8QI/AAAAAAAALC4/oO18HH2Xv3I/P4080031.JPG