Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNär har hastigheten betydelse?
You need to log in to create posts and topics.

Luftmotståndet är proportionellt mot motståndskoefficienten CD, och proportionellt mot kvadraten på farten V.

Dvs om man har en cykel med bra aerodynamik och en med dålig aerodynamik får man att
Vbra/Vdålig = kvadratroten(CDdålig/CDbra). Om man bortser

OT: Är det bara min webbläsare eller är detta tidernas bredaste tråd?

I Firefox ser den bra ut, testade i IE, gissa om det såg bättre ut 😉

Din webbläsare gillar nog inte Linus långa länk en bit här ovanför.

Gunnar: (t+) 🙂

mmmmmm... Firefox är din vän.

Ursäkta avbrottet. Carry on.

aerodynamisk cyklist måste ju i alla fall vara bra mycket viktigare än aerodynamisk ram så en spolformad cyklist lik en säl är väl idealet eller...

Fp. David P ¤ påstod
> En temporam är obarmhärtigt styv till skillnad från en linjeram som har en mer förlåtande konstruktion.

Styvheten hos ramen, liksom rammaterialet, har ingenting med bekvämligheten hos cykeln att göra.
Detta har testats med maskerad

Nu var det inte precis ett statistiskt urval av cyklar eller cyklister.

en liten trend är väl att på vissa modeller - kalla dom komfortracer och dom blir hopplösa att sälja - kalla dom perfomance till skillnad från competition så kanske det går - genom att mixtra med designen på kedjestagen och om jag fattat rätt göra dom min