Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:42Luftmotståndet är proportionellt mot motståndskoefficienten CD, och proportionellt mot kvadraten på farten V.
Dvs om man har en cykel med bra aerodynamik och en med dålig aerodynamik får man att
Vbra/Vdålig = kvadratroten(CDdålig/CDbra). Om man bortser
Luftmotståndet är proportionellt mot motståndskoefficienten CD, och proportionellt mot kvadraten på farten V.
Dvs om man har en cykel med bra aerodynamik och en med dålig aerodynamik får man att
Vbra/Vdålig = kvadratroten(CDdålig/CDbra). Om man bortser
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:42OT: Är det bara min webbläsare eller är detta tidernas bredaste tråd?
OT: Är det bara min webbläsare eller är detta tidernas bredaste tråd?
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:45I Firefox ser den bra ut, testade i IE, gissa om det såg bättre ut 😉
I Firefox ser den bra ut, testade i IE, gissa om det såg bättre ut 😉
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:45Din webbläsare gillar nog inte Linus långa länk en bit här ovanför.
Din webbläsare gillar nog inte Linus långa länk en bit här ovanför.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:49Gunnar: (t+) 🙂
Gunnar: (t+) 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 20:52mmmmmm... Firefox är din vän.
Ursäkta avbrottet. Carry on.
mmmmmm... Firefox är din vän.
Ursäkta avbrottet. Carry on.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 08:59aerodynamisk cyklist måste ju i alla fall vara bra mycket viktigare än aerodynamisk ram så en spolformad cyklist lik en säl är väl idealet eller...
aerodynamisk cyklist måste ju i alla fall vara bra mycket viktigare än aerodynamisk ram så en spolformad cyklist lik en säl är väl idealet eller...
Quote from Berit Bengtson on 20 October 2009, 09:19Fp. David P ¤ påstod
> En temporam är obarmhärtigt styv till skillnad från en linjeram som har en mer förlåtande konstruktion.Styvheten hos ramen, liksom rammaterialet, har ingenting med bekvämligheten hos cykeln att göra.
Detta har testats med maskerad
Fp. David P ¤ påstod
> En temporam är obarmhärtigt styv till skillnad från en linjeram som har en mer förlåtande konstruktion.
Styvheten hos ramen, liksom rammaterialet, har ingenting med bekvämligheten hos cykeln att göra.
Detta har testats med maskerad
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 09:22Nu var det inte precis ett statistiskt urval av cyklar eller cyklister.
Nu var det inte precis ett statistiskt urval av cyklar eller cyklister.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 09:23en liten trend är väl att på vissa modeller - kalla dom komfortracer och dom blir hopplösa att sälja - kalla dom perfomance till skillnad från competition så kanske det går - genom att mixtra med designen på kedjestagen och om jag fattat rätt göra dom min
en liten trend är väl att på vissa modeller - kalla dom komfortracer och dom blir hopplösa att sälja - kalla dom perfomance till skillnad från competition så kanske det går - genom att mixtra med designen på kedjestagen och om jag fattat rätt göra dom min