Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tomas R.
Mina ben var sköra = rullstol.
Tack vare alla långa "långsamma" lufsningar så blev de bättre.
Rör mig fortfarande 30 år efter domen 1982. 🙂

Jag tror att de flesta som genomfört 2 eller fler maror kan skriva under på vikten av långpass. Det handlar inte bara om träningseffekten utan också att skaffa sig kunskap om hur den egna kroppen fungerar.

När det gäller fikastopp under långpassen så sku

Alla är vi olika och för mig fungerade det inte med att bara lulla runt på långpassen. Det var först när jag började lägga in fartökningar på långpassen som jag började närma mig acceptabla resultat.

Grattis Leif.
Min kropp klarade ej av fart längre.
Tror att ju mindre perfekt kropp desto oftare bör man undvika fart.

Jag brukar köra en halvmara per vecka och börja ca 4 månader innan (med nedtrappning ca 1½ vecka innan så kroppen är frisk och laddad.

När jag säger en halvmara varje helg så kan det variera lite i uppstarten och man får lyssna på när kroppen ger ok att

Kolla in på marathon.se och se träningsprogram för förberedelser inför en marathon satsning. Det finns lika många teorier som det finns löpare. Hur du skall träna beror mycket på vad du vill ha ut av att springa en mara. Dina 35 km i veckan kan ju vara al

Hmm,det verkar inte som min fikapaus ide var så smart.
Då blir det helt enklet att mala på i slöfart.Det jobbiga är att man ska öka distansen och sänka tempot vilket gör att tidsåtgången ökar otroligt mycket.

Med tanke på mina tider ovan är det tillräckl

Grejen med en inlagd fikapaus är att du konverterar ett långpass till två kortare back-to-backpass. Det är alltså inte relevant för det mål du tränar inför när du siktar på en mara såvida du inte planerar att genomföra maran på samma sätt.

12