Quote from Guest on 3 September 2010, 07:55Hej,
Dricker ni ngn energidryck då ni springer sträckor mellan 1.3 till 2 mil?
Vilken sort föredrar ni?Tack 🙂
Hej,
Dricker ni ngn energidryck då ni springer sträckor mellan 1.3 till 2 mil?
Vilken sort föredrar ni?
Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:05aldrig annat än vatten på träning. På lopp kör jag vatten/sportdryck ungefär 50/50 (mer sportdryck på slutet).
aldrig annat än vatten på träning. På lopp kör jag vatten/sportdryck ungefär 50/50 (mer sportdryck på slutet).
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:41Se även
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=783762
Se även
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 08:44Nej, aldrig på så korta sträckor. Däremot har jag tagit det ibland på slutet i långa cykellopp (30 - 60 mil) eftersom att det piggar upp, lite som kaffe.
Nej, aldrig på så korta sträckor. Däremot har jag tagit det ibland på slutet i långa cykellopp (30 - 60 mil) eftersom att det piggar upp, lite som kaffe.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 09:16På dessa sträckor tar jag oftast inte med något alls att dricka. Möjligen lite vatten (2-4 perfectaflaskor) om det är j-ligt varmt.
På dessa sträckor tar jag oftast inte med något alls att dricka. Möjligen lite vatten (2-4 perfectaflaskor) om det är j-ligt varmt.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 09:19Aldrig sportdryck men har med druvsocker som nödenergi om orken tryter helt.
Aldrig sportdryck men har med druvsocker som nödenergi om orken tryter helt.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 09:50OJ!! Det verkar som att jag nog inte ska dricka något när jag bara springer upp till 2 mil....
Min PT har rekommenderat mig att dricka Vitargo Electrolyte när jag springer. Har aldrig, aldrig tidigare ens haft vatten med mig, men å anda sidan sprang jag b
OJ!! Det verkar som att jag nog inte ska dricka något när jag bara springer upp till 2 mil....
Min PT har rekommenderat mig att dricka Vitargo Electrolyte när jag springer. Har aldrig, aldrig tidigare ens haft vatten med mig, men å anda sidan sprang jag b
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 09:52Ta med vatten och nödenergi. Drick vatten då behöver det men ta bara energi om orken tryter helt. Då tränar du upp din kropp att använda fett som bränsle vilket gynnar dig som långdistanslöpare.
Ta med vatten och nödenergi. Drick vatten då behöver det men ta bara energi om orken tryter helt. Då tränar du upp din kropp att använda fett som bränsle vilket gynnar dig som långdistanslöpare.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 09:57Läste att skidlandslaget dricker vatten var 20-30 min även på träning för att ha en bra vätskebalans.
Läste att skidlandslaget dricker vatten var 20-30 min även på träning för att ha en bra vätskebalans.
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 10:01Nu kommer snart Goddi-Goddi i denna tråden också.
Nu kommer snart Goddi-Goddi i denna tråden också.