Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 11:20Jag skulle skippa sportdrycken om du inte kör specifik träning för att simulera själva loppet (t.ex. genom att springa halva distansen i tänkt tävlingsfart, där även loppets sportdryck bör ingå).
I vanliga fall tar jag bara med mig vatten på mina hårdare
Jag skulle skippa sportdrycken om du inte kör specifik träning för att simulera själva loppet (t.ex. genom att springa halva distansen i tänkt tävlingsfart, där även loppets sportdryck bör ingå).
I vanliga fall tar jag bara med mig vatten på mina hårdare
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 11:39Oj vilka otroligt bra och uttömmande svar jag fått!!
Har fått mig en rejäl tankeställare!
Tror att jag testar med att ta bort Vitargo ett tag. Om det blir längre sträckor, såsom 3-4 mil , så kanske det kan vara en idé.Tanken om magnesium var intressant
Oj vilka otroligt bra och uttömmande svar jag fått!!
Har fått mig en rejäl tankeställare!
Tror att jag testar med att ta bort Vitargo ett tag. Om det blir längre sträckor, såsom 3-4 mil , så kanske det kan vara en idé.
Tanken om magnesium var intressant
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 12:02Frågan blir lite "knepig" om man bara tittar på antal km. Jag dricker inte om passen är kortare än 15km vilket tar mig ca 70-80min medans frun är ute nästan 2h om hon springer så långt och då har behov av att fylla på!
Jag brukar tänka så här givet att de
Frågan blir lite "knepig" om man bara tittar på antal km. Jag dricker inte om passen är kortare än 15km vilket tar mig ca 70-80min medans frun är ute nästan 2h om hon springer så långt och då har behov av att fylla på!
Jag brukar tänka så här givet att de
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 12:23Mineralbrist (t ex magnesium) som orsak till kramp vid träning/ansträngning har valsat runt ganska länge. På senare tid finns gott om publikationer där man visar att detta verkar vara en myt, och att i de allra flesta fall beror på uttröttning av musklern
Mineralbrist (t ex magnesium) som orsak till kramp vid träning/ansträngning har valsat runt ganska länge. På senare tid finns gott om publikationer där man visar att detta verkar vara en myt, och att i de allra flesta fall beror på uttröttning av musklern
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 15:14Kramp är som sagt var inte vetenskapligt helt utrett och då finns det utrymme för teorier och spekulationer. Det man inte får glömma är att olika personers kramp kan ha olika orsaker.
Precis som du Anna så kan jag även ha krampkänningar i vaderna utanfö
Kramp är som sagt var inte vetenskapligt helt utrett och då finns det utrymme för teorier och spekulationer. Det man inte får glömma är att olika personers kramp kan ha olika orsaker.
Precis som du Anna så kan jag även ha krampkänningar i vaderna utanfö
Quote from Funbeat user on 3 September 2010, 15:25Jag har i alla år haft kramper både under sömn, vardagliga aktiviteter och under träning. Efter att ha börjat äta Mitt Val Sport (med mycket magnesium) så är kramperna helt borta!
I somras då vi var på Mallorca och jag svettades mer än vanligt började jag
Jag har i alla år haft kramper både under sömn, vardagliga aktiviteter och under träning. Efter att ha börjat äta Mitt Val Sport (med mycket magnesium) så är kramperna helt borta!
I somras då vi var på Mallorca och jag svettades mer än vanligt började jag
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 22:19Magnesiumtabletter är guld värt,tidigare vaknade jag ofta av kramper på nätterna!Har inte haft några problem efter att jag börjat äta magnesuim.
Magnesiumtabletter är guld värt,tidigare vaknade jag ofta av kramper på nätterna!Har inte haft några problem efter att jag börjat äta magnesuim.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 07:02Gå in på http://traningslara.se , det är en guldgruva när det gäller sådana här frågor. Det är inte en massa åsikter, utan enkel redovisning om resultat baserat på forskning. Och fram för allt, lite logiskt tänkande om vad man egentligen inte kan dra för
Gå in på http://traningslara.se , det är en guldgruva när det gäller sådana här frågor. Det är inte en massa åsikter, utan enkel redovisning om resultat baserat på forskning. Och fram för allt, lite logiskt tänkande om vad man egentligen inte kan dra för
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 08:14och ändå så fantiserar författaren i andra frågor
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
och ändå så fantiserar författaren i andra frågor
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=831026
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 09:38I tidnigen svensk idrottsforskning nr 1 år 2008 kan man läsa följande (och annat sköj :-)):
"Även om vi väntar på de helt riktiga
studierna som kan bekräfta den bild
som tecknats ovan så blir konklusionen
att tävling- och träningssituationen vad
gäller k
I tidnigen svensk idrottsforskning nr 1 år 2008 kan man läsa följande (och annat sköj :-)):
"Även om vi väntar på de helt riktiga
studierna som kan bekräfta den bild
som tecknats ovan så blir konklusionen
att tävling- och träningssituationen vad
gäller k