Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär motivationen sviker
You need to log in to create posts and topics.

Köp lite nya träningsprylar. Skor, kläder, pulsklocka... Det får i alla fall alltid mig att komma igång. Kanske ingen långsiktig lösning dock...

Haha, jag gör samma sak! Köper mig en ny träningströja eller nåt annat skoj och så får jag lite ny energi. =)

När det tar emot så brukar jag logga in på funbeat, marathon.se, eller några bloggar/hemsidor där folk skriver entusiastiskt om sin träning, sina mål etc. Det brukar räcka med 3-4 minuters läsning sen har jag på mig löpargrejjerna och kommer ut. Känns näs

Skaffa en cykel för tjugotusen så tvingar Sambo dig att cykla!

Jag är just nu inne i en sådan svacka som du Louise. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det själv heller. Jag får väldens ångest bara jag tänker på löpning och ser bara ett jätte stort otäckt löpband framför mig om jag blundar.

Jag ska snart springa s

Varför har ni prestationsångest av något som ni själva(troligtvis) sätter stora krav på?
Ta det för vad det är, ett motionslopp! Genomför det för ert eget välbefinnande och var realistiska i underkant med era egna mål. Skjut inte över målet!

Jag springer för närvarande utan klocka. En snabb koll på tiden innan och efter löpturen får räcka, för att kunna logga träningen. Då slipper jag bli stressad av att vara duktig, och i stället koncentrerar jag mej på det viktigaste för mej just nu, att nj

-Per-

Utan klocka är väldigt bra om man känner sig låst av ngt programm eller liknande och vill köra mer freeride...dessutom kan man köra utan att ha bestämt rundan och improvisera istället.

Jag skulle varierat mig i träningen - yoga eller styrka eller promenader eller kanske simning? Kanske kan du gå på nåt gympapass eller cykla? Gör lite annat ett tag så kommer lusten säkert tillbaka. Det bästa sättet för mig att finna motivation är att läs

David: "Ta det för vad det är, ett motionslopp!"

Jag håller med! Alternativet är att ta sig igenom marathonet snabbare än 2:57 minuter/km och slå världsrekord! Och det låter ju lite stressigt!