Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär ska man byta skor?
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, tvättar eller sköljer aldrig av mina löparskor. de får stå och lufta utomhus om de börjar bli olidligt....

Tvätta i tvättmaskin är väll de värsta man kan göra - oavsett sko?!! Vad är egentligen skillnaden på löpar och joggingsko?

peter, okis då ska jag göra de istället eller vädra ut dem bara

som nån sa tidigare i tråden, är skorna redit skitiga - ta en gammal diskborste, ljummet vatten och lite diskmedel... men ta det "försiktigt"

Sessy , jo det kan man i o för sig göra,det ska jag prova med

Angående det här med tvätta skor i tvättmaskin. Gjorde det med mina gamla joggingskor för att ha att styrketräna med. De va riktigt skitiga och typ lät lite när man gick med dom. Efter tvätten såg de ut som nya. Men iaf, till det intressanta. Efter styrke

De som INTE tvättar skorna i maskin (skonsamt, utan tvätt medel, kort program på låg temepratur utan centrifug) menar att det förstör skorna på en massa olika sätt.

Vi som då och då tvättar skorna i maskin märker inte ngn skillnad.

Visst, det kanske in

jag har hört om vänner vars tyg på skorna har krympt i tvätten, men de har väl då inte hållt sig till de låga temperaturerna, antar jag...

För att återgå till ursprungsfrågan:
Jag tycker att om man har råd och möjlighet kan man byta skor när man är trött på de gamla. Det är helt subjektivt och har varesej med ålder eller mil att göra. Nya skor gör en glad och snabb. Och uthållig. Och spänst

... lika så nya träningskläder. Det blir liksom en nyfunnen motivation.

O ja ... men när man VILL köpa nya skor eller kläder och när det är TVUNGET, det kan ju vara bra att veta var det ena börjar och det andra slutar ... Vill själv gärna köpa nya skor ... 😉