Quote from Guest on 28 March 2007, 11:05Jag har en liten fråga. När övergår joggningen till löpning?
Jag har en liten fråga. När övergår joggningen till löpning?
Quote from Camilla Höög on 28 March 2007, 11:15Jag tycker det är en personlig definitionsfråga, dvs. det är upp till dig. Personligen så joggar jag aldrig, antingen så går jag eller så springer jag. En joggare för mig har på sig en rosa mjukisdress och släpar fötterna efter sig och man kan gå om en så
Jag tycker det är en personlig definitionsfråga, dvs. det är upp till dig. Personligen så joggar jag aldrig, antingen så går jag eller så springer jag. En joggare för mig har på sig en rosa mjukisdress och släpar fötterna efter sig och man kan gå om en så
Quote from Urban Nilsson on 28 March 2007, 11:31Jag anser att joggar om jag springer i 6min/km tempo. Om det är kring 5min/km tempo så löper jag.
Tempona är ju individuella och kan appliceras som man känner för det.
Oooooh. Rosa mjukisdress! Ska genast börja leta efter en sådan. Allra helst i plysch.
Jag anser att joggar om jag springer i 6min/km tempo. Om det är kring 5min/km tempo så löper jag.
Tempona är ju individuella och kan appliceras som man känner för det.
Oooooh. Rosa mjukisdress! Ska genast börja leta efter en sådan. Allra helst i plysch.
Quote from Funbeat user on 28 March 2007, 12:31Jag visste de!!! De hänger på prylarna/kläderna!!! Dessutom passar jag inte i rosa så de måste ju innebära att jag alltid löptränar då jag är ute. 😉
Jag har förstått att de är individuellt, men jag tänkte om de finns någon typ av regel.
De där med minu
Jag visste de!!! De hänger på prylarna/kläderna!!! Dessutom passar jag inte i rosa så de måste ju innebära att jag alltid löptränar då jag är ute. 😉
Jag har förstått att de är individuellt, men jag tänkte om de finns någon typ av regel.
De där med minu
Quote from Catharina Brattlin on 28 March 2007, 12:43Jag tycker att "löpning" låter coolare än "jogging" och därför reggar jag allt som just löpning. Dessutom äger jag ingen rosa dress 😉
Jag tycker att "löpning" låter coolare än "jogging" och därför reggar jag allt som just löpning. Dessutom äger jag ingen rosa dress 😉
Quote from Funbeat user on 28 March 2007, 12:47Jag tycker som du Sylvia, men jag tänkte om jag är ute och joggar och säger att jag löptränar. Man måste ju veta vad man ska säga på jobbet 😉
Jag tycker som du Sylvia, men jag tänkte om jag är ute och joggar och säger att jag löptränar. Man måste ju veta vad man ska säga på jobbet 😉
Quote from Therese Woodhill on 28 March 2007, 12:52Alltid kul att kolla vad ordlistan säger:
Jogga: springa för motionens skull; småspringa för att mjuka upp sig.
Joggare: person som joggar.Löpa: springa röra sig(hastigt)
löpare: person som springer, idrottsman som deltar i löpning.Men vart är gränse
Alltid kul att kolla vad ordlistan säger:
Jogga: springa för motionens skull; småspringa för att mjuka upp sig.
Joggare: person som joggar.
Löpa: springa röra sig(hastigt)
löpare: person som springer, idrottsman som deltar i löpning.
Men vart är gränse
Quote from Funbeat user on 28 March 2007, 13:01På sajten på "P" reggar jag allt som promenader 😀 så slipper jag sortera det.
Joggning, gång, promenad, löpning, powerwalk ... någonstans skiftar steget över från en gångart till en annan, men hur det definieras?
För mig är joggning ngt med rätt små steg
På sajten på "P" reggar jag allt som promenader 😀 så slipper jag sortera det.
Joggning, gång, promenad, löpning, powerwalk ... någonstans skiftar steget över från en gångart till en annan, men hur det definieras?
För mig är joggning ngt med rätt små steg
Quote from Funbeat user on 28 March 2007, 13:04Påminner om debatten som förts i vindsurfarkretsar: heter det brädsegling eller vindsurfing?
Samma sak men helt olika associationer: Segla runt på en planka på en spegelblank insjö i Småland eller hoppa i masthöga vågor på Hawaii.
Eller som här, glida run
Påminner om debatten som förts i vindsurfarkretsar: heter det brädsegling eller vindsurfing?
Samma sak men helt olika associationer: Segla runt på en planka på en spegelblank insjö i Småland eller hoppa i masthöga vågor på Hawaii.
Eller som här, glida run
Quote from Catharina Brattlin on 28 March 2007, 13:25Men du Johan, om man löptränar FÖR ATT ställa upp i ett lopp då? Vad heter det då? En "wanna-be-löpare"? För i så fall är jag en så´n!
Men du Johan, om man löptränar FÖR ATT ställa upp i ett lopp då? Vad heter det då? En "wanna-be-löpare"? För i så fall är jag en så´n!