Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Men om jag knäcker silvermedaljen på Lidingöloppet i min rosa mjukisdress. Har jag då joggat mig till den?

Sylvia, ja precis:D. Vill bli stor principen;)
Wannabe= FÖRHOPPNINGSFULL.(person som vill efterlikna ngn) kopia,plagiat. adj BLIVANDE
källa:Engelsk ordbok; studentlitteratur

tycker att blivande och förhoppningsfull låter shysst:)

daniel då har du blivit

Daniel: Definitivt, kör!

Jag var 13:50 ifrån förra året. I år har jag två vapen: mer träning och min rosa mjukisdress.

Reggar mitt som jogging även om jag släpar fötterna efter mig och jag säkert går fortare än jag springer..

Rosa mysdress går alltid bort...
😀

Johan, en schysst löpare, det låter nå´t det!!! 😉

Jag reggar allt som löpning. Vill ha det så statistiskt.

Men jag tycker nog lite som Daniel, att jag joggar om jag "förflyttar" mig lånsammare än 6 min/km.

Många bra svar!
Jag tror att jag, för mig själv, ska bestämma att tar de mer än 6 min/km joggar jag. Sedan är de ju de där med att bära rosa mysdress en bra regel.
Var faktiskt ute igår 5,16min/km. Blev lite överaskad. Men allt trampande hemma på cykeln i

Kanske man skulle gå på pulsen som ju är individuell. Jag joggar om jag har en puls under 150 och löper däröver. På så sätt sätter man högre o högre krav. En nybörjare tycker ju att det är jobbigt vid 6min/km medan det för en annan är plättlätt med 5min/k

Det där med att kolla pulsen verkar vettigt. Jag har sprungit regelbundet i ett års tid. Jag kan hålla ett jämt tempo i ca 90 min och har en ganska hög puls. Men med 10-15 kg övervikt så tycker jag att jag springer fort när jag håller 6min/km-tempo. Så ja