Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär slutar man jogga?
You need to log in to create posts and topics.

Då hade Bolaget redan stängt!

Tror att långsamma damens framfart på löpbandet i alla fall inte ser lika fånigt ut som de två tonårskillar jag såg på gymet springa det fortaste de kunde tills de åkte av. Därefter gick de och lade på så stora vikter de kunde och tog i tills de sprack, n

Sen ska man ju inte glömma att det kan finnas ett skäl till att någon springer väldigt långsamt. Jag har med glädje följt en kvinnas framsteg på gymmet. För ett halvår sedan haltade hon fram med en skena på ena benet och helt utan styrka eller kondition.

Håller helt med dig Fia-Lotta ! På "mitt" gym är det otroligt blandat klientel och då jag förra veckan fick se en dam komma in i rullstol men ändå körde ett helkroppspass så blir man dels ödmjuk men också himla inspirerande att se sådana kämpar !

Ja Josefin, det är nog olika från gym till gym om man är van att se lite "skröpliga" och mindre vältränade personer. På mitt gym jobbar två otroligt duktiga sjukgymnaster, en kiropraktor och flera PT med rehabilitering och igångsättande av otränade männi

De som jag blir mest impad av är; de äldre damerna 70+ och de väldigt överviktiga kvinnorna, som kommer in på gympapassen och kämpar i sig i genom dem. Framför allt de som väger 25+ kilo plus och knappt ens klarar av att springa under löpningen, och det ä

Lyssnade på radion imorse, de pratade om en av nobelpristagarna i medicin (Cadecki?), en man på 70 år - som förutom att gå till sitt lab, så gott som varje dag, där han har tusen järn och projekt i elden, brukar springa 10-15 km om dagen.
Nu var han sjuk

2007 års Nobelpris i fysiologi eller medicin, tilldelas Mario R Capecchi och Oliver Smithies från USA samt Martin J Evans från Storbritannien.

http://nobelprize.org/nobel_prizes/medicine/laureates/2007/press-sv.html

Tack, orkade inte googla efter hur han stavade 🙂

Hallå alla! Lägger mig i diskussionen här. Tycker det var lite kul att läsa hur tråden utvecklades från att jogga/löpa till allt saktare tempo med de "långsamma" personerna på era gym... undrar just vad deras tempo ska kallas... slowjogg kanske ;)... Själ