Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNär ta ut racern och vad ha på si …
You need to log in to create posts and topics.

Hej glada cyklister och cyklare. 😉

Jag ska cykla Halvvättern i år och har inte cyklat sen i september. Jag hade tänkt ta ut cykeln i mars och börja träna, men jag tvivlar på att det hinner bli fint på vägarna tills dess. Så jag funderar på om man ska kö

Continental Sport Contact har fungerat bra för mig på hybriden.

Ett par vindtäta löpartights e dyl över benen bör räcka, annars tunna undeställsbyxor under dem.

Underställströja samt vindjacka, eventuellt ytterligere något lager på överkropp.

Ullstrum

Nina, kolla på XXL (Sisjön). Så här års säljer man ut saker som handskar för skidåkare (längdåkning, inte utför) och de passar fint. Jag köpte ett par på Stadium för 150 kr. Märke: Craft.

Skoöverdrag köpte jag på XXL och de kostade inte mycket (märke: Va

Vad gäller däcken spelar det absolut ingen roll om de är tunga, jag ska bara ha dom till träning som sagt. 😉

Hur tjocka/tunna är skidhandskar? Jag med mina korta knubbiga fingrar har svårt nog att komma åt växlarna... Jag har ett par vindtäta löparhands

Ang däck, tänk bara på att ta en storlek som får plats på cykeln, för breda däck blir väldigt jobbiga att cykla med om dem tar i ramen...

Handskar för längdåkning låter fingrarna vara rörliga, det är därför jag valde dem.

Händer blir kalla de första 10 minuter eller så, tills dess man har fått upp pulsen, men sedan blir det fint.

Det finns lite foder i mina, men inte så mycket. Sedan har

Kul att du är på gång igen Nina! (t+) 🙂

När det är mindre än 5 plusgrader är det för kallt tycker jag. Lager-på-lager är bra. Jag har knickers, löpartajts och sen vindbrallorna utanpå. En eller två långärmade underställströjor, cykeltröja och en jacka

Tack för tipsen! Jag hoppas jag hittar lite på Stadium, har en fet bonus som väntar där. 😉

Cykeln får jag väl ta med mig till en riktig cykelaffär och kolla ut däck till. Finns det något bra ställe i Göteborg förutom Cykel-fisförnäm-city som man kan lit

En del av oss cyklar ju året runt 🙂 Min erfarenhet är att det ner till -10 räcker med underställ, vindtights, långarmad t-shirt och vindjacka. Dvs. ganska tunna, men flera lager. Om det är kallare än så kompletterar du med något lite tjockare än en t-shi

---
Hur o-kallt (varmt är ju synd att kalla det i mars) tycker ni det bör vara innan man ger sig ut första gången? För att slippa klä sig som en Michelingubbe då alltså.
---

Jag är ute nu, men jag kan styra över min tid lite och passar på när solen skin