Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Igår gjorde gjorde jag en vurpa i terrängspåret och kom hem med skrubbsår på knäna vilket resulterade i kommentaren "har du ramlat IGEN??" Senast jag ramlade under löpning var i april förra året då jag missade ett litet fartgupp på en mörk bakgata i Thail

Jag har nog aldrig ramlat vad jag kan minnas. 🙂

Har bara ramlat en gång. På is i en nedförsbacke i ett motionsspår för några år sedan. Sen köpte jag dubbade skor och har klarat mig.

30 april, i ett terrängspår, i regn varför jag lämnade glasögonen hemma. Jag var ytterst nära att lyckas häva fallet men icke. I fallet fick jag upp ena benet högt och min man, som ville undvika att stiga på mig föll också! Måste sett lite festligt ut. Ja

Ungefär varje skogspass. Senast i söndags (igår sprang jag inte).

Kul fråga. Jag har inte ramlat på en hel månad nu och det är länge för att vara mig. 🙂 Men så blir det en del pass i trixig terräng och när farten går upp är det lätt hänt att jag går omkull.

Som för Magnus H ovan. Nackdelen med att springa i skogen är att man ramlar ofta, fördelen är att landningen brukar bli mjuk.

Jag kan inte minnas en enda vurpa under alla (ca 30 år) av löpning men så är inte minnet det bästa 🙂
Även cykelvurpor är jag besparad från.
Däremot stöper jag i isen då och då under långfärdsskridskoåkning.

I år kan jag minnas att jag ramlat tre gånger under ett löppass. Har säkert lyckats förtränga någon av gångerna.

Två gånger under loppet av 10 dagar före påsk, när jag var i LA. En gång snubblade jag över sådana där piggar som punkterar bildäck, sprang i

Jag ramlade raklång ner i gruset på Vasastafetten i lördags. Skrubbade knän blev resultatet, inte så snyggt. (t-)