Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Titt som tätt om jag springer i skogen där skuggorna från lövverket blandar sig med stenar och rötter...
Ett och annat skrapsår har det blivit

I fredags (23/8), ondsint rot växte plötsligt upp framför foten på mig och jag stöp tvärrt, landande självklart på mitt onda knä, kallas väll skademinimering, tar en kroppsdel i taget).

Konstigt nog tror jag nästan att jag ramlar oftare på knixiga, tekniska stigar än i helt obanad terräng. Antagligen slappnar man omedvetet av och ökar tempot när man kommer ut på en stig från skogsterrängen.

Samma här Jens. Man slappnar av och missar att det sticker upp någon sten eller rot. Andra gånger jag kan dra omkull är när jag springer intervaller på knixiga stigar. När skallen börjar bli trött och farten hög är det lätt hänt att det blir en flygtur!

Ramlat en gång än så länge. Skogsstig, hittade en krokformad rot som stack upp 7-8 cm ur marken. Tittade bakåt o sa nåt till medjoggarna. Sparkade in tån i roten o fick skitont och kom inte loss for den hakade fast mig. Var ute med mina syskon som trodde

Ett bra sätt att vurpa, har jag upptäckt, är att i slutet på ett långpass asfalt springa över nån liten stig eller liknande. Iaf jag har då i benen så lite lyft så det behövs nästan ingenting för att såra stoltheten.

Tror jag bara ramlat en gång för flera år sedan. En vinter då jag halkade på en isfläck.

I somras över en rot, knät fick ta smällen med ett rejält skrubbsår. Dessutom i vintras när jag missbedömde snömängden. Då gick mina älsklingstights sönder 🙁
Gemensamt med fallen är att de ägt rum mot slutet av rundan när jag börjat bli trött, slarvar n

slog i foten i en rot under ett långpass... det var i slutet av passet och kroppen var absolut inte sugen på att parera ett fall, vilket den reflexmässigt gjorde och en sträckning i ryggen kom som ett brev på posten

Skogs- och stigintervaller är luriga, Marcus, som du säger blir det lätt en vurpa när farten är hög och man börjar bli trött. Men backträning brukar funka bra, då går det lite långsammare och om man ramlar blir det inte så vådliga fall.