Quote from Guest on 7 July 2009, 19:55Jag har en fundering kring vad jag behöver få i mig när jag tränar i tropiskt klimat, särskilt på de längre rundorna som blir några timmar (oftast 2-3, ibland mer).
Bor i Panama, och temperaturen ligger på dryga 30 grader i skuggan året om, ner mot 26 g
Jag har en fundering kring vad jag behöver få i mig när jag tränar i tropiskt klimat, särskilt på de längre rundorna som blir några timmar (oftast 2-3, ibland mer).
Bor i Panama, och temperaturen ligger på dryga 30 grader i skuggan året om, ner mot 26 g
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:05Resorb låter som något du behöver i den där värmen.
"Användningsområde
Resorbs primära användningsområden är vid diarréer, kräkningar och kraftig transpiration p g a fysisk aktivitet eller varmt klimat, men kan även användas vid andra påfrestningar som n
Resorb låter som något du behöver i den där värmen.
"Användningsområde
Resorbs primära användningsområden är vid diarréer, kräkningar och kraftig transpiration p g a fysisk aktivitet eller varmt klimat, men kan även användas vid andra påfrestningar som n
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:38Tror natriumbristen slår hårdast vid träning/tävling. Den täcker du bra med vanligt koksalt. Annat som kalium finns inte i koksalt, men väl i t ex Seltin.
Tror natriumbristen slår hårdast vid träning/tävling. Den täcker du bra med vanligt koksalt. Annat som kalium finns inte i koksalt, men väl i t ex Seltin.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:38Margaritas eller Tequila borde vara lämplig med tanke på läget.
Margaritas eller Tequila borde vara lämplig med tanke på läget.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:45Det finns flera märken av salttabletter som är utvecklade för ultralöpare, t.ex Succeed (alias S-cap), Salt stick och några andra. De innehåller lite mer än natrium. Kika gärna in på deras hemsidor för att se vad de blandar i som de tycker är viktigt för
Det finns flera märken av salttabletter som är utvecklade för ultralöpare, t.ex Succeed (alias S-cap), Salt stick och några andra. De innehåller lite mer än natrium. Kika gärna in på deras hemsidor för att se vad de blandar i som de tycker är viktigt för
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 20:55Jag använder Endurolytes från Hammer Nutrition. Kolla på www.hammernutrition.com. Har fungerat väldigt bra för mig, både under StM och Jättelångt.
Jag använder Endurolytes från Hammer Nutrition. Kolla på http://www.hammernutrition.com. Har fungerat väldigt bra för mig, både under StM och Jättelångt.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:05Skall kolla med Supplystation och se vad de kan vaska fram.
Hammernutrition ser intressant ut, men det var det där med postgången...
Resorb borde funka, men brustabletter blir lite fippligt.. Gillar tablett-tanken.
Skall kolla med Supplystation och se vad de kan vaska fram.
Hammernutrition ser intressant ut, men det var det där med postgången...
Resorb borde funka, men brustabletter blir lite fippligt.. Gillar tablett-tanken.
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:14Förlåt, David, glömde bort svara dig.. 🙂
Tequila är vanligt, Margarita likaså. Själv föredrar jag Gin y Tonic.. 🙂
Förlåt, David, glömde bort svara dig.. 🙂
Tequila är vanligt, Margarita likaså. Själv föredrar jag Gin y Tonic.. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 15:29Se upp dock. Jag har sett att det finns tabletter som per portion är mindre än 1% av dagsbehovet. Dessa kan man lika gärna vara utan. Mest "godis" alltså.
Jag skulle vilja påstå att en som är väldigt aktiv kan dubbla det rekomenderade dagsbehovet.
Mitt
Se upp dock. Jag har sett att det finns tabletter som per portion är mindre än 1% av dagsbehovet. Dessa kan man lika gärna vara utan. Mest "godis" alltså.
Jag skulle vilja påstå att en som är väldigt aktiv kan dubbla det rekomenderade dagsbehovet.
Mitt
Quote from Funbeat user on 8 July 2009, 16:20Jag tror att ditt elektrolytbehov är mindre än ditt vätskebehov. Om du svettas mycket så ökar saltkoncentrationen, lite beroende på hur salt ditt svett är s a s.
Upplever du att du får kramp eller andra indikationer på att du har "saltbrist" så är det ve
Jag tror att ditt elektrolytbehov är mindre än ditt vätskebehov. Om du svettas mycket så ökar saltkoncentrationen, lite beroende på hur salt ditt svett är s a s.
Upplever du att du får kramp eller andra indikationer på att du har "saltbrist" så är det ve