Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 15:56Vad är det för skillnad på sendrag o kramp?
Är inte bara det ena vardagsspråk för det andra?
Vad är det för skillnad på sendrag o kramp?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 15:57Om man har magnesiumbrist så är det väl kopplat till antingen extremt obalanserad kost eller att man drukit för mycket vätska (utan magnesiumsalter i)? Att ha vätskebrist borde väl i sig knappast leda till magnesiumbrist?
Om man har magnesiumbrist så är det väl kopplat till antingen extremt obalanserad kost eller att man drukit för mycket vätska (utan magnesiumsalter i)? Att ha vätskebrist borde väl i sig knappast leda till magnesiumbrist?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 17:41Vad är det för skillnad på sendrag o kramp?
Jo, i alla fall enligt ett korsord i GP jag löste häromdagen. Ledtråd: Sendrag. Lösning: Kramp.
Vad är det för skillnad på sendrag o kramp?
Jo, i alla fall enligt ett korsord i GP jag löste häromdagen. Ledtråd: Sendrag. Lösning: Kramp.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 00:07Skillnaden kanske främst är i sammanhanget. Sendrag har en förmåga att drabba mig när jag ligger i sängen, kramp när jag tränar. Och som hyfsat rutinerad korsordslösare så är jag försiktigt skeptisk till exaktheten i korsordsmakarnas associationer... 😉
Skillnaden kanske främst är i sammanhanget. Sendrag har en förmåga att drabba mig när jag ligger i sängen, kramp när jag tränar. Och som hyfsat rutinerad korsordslösare så är jag försiktigt skeptisk till exaktheten i korsordsmakarnas associationer... 😉
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 00:14Jag vill bara passa på att "smita emellan" den livliga diskussion med att säga tack till alla för gedigen information och bra diskussioner!
För mig gäller härnäst:
1. Inköp av S-caps ("date" i morgon)
2. Mer inläsning i ämnet. Jag inser att ju längre jag
Jag vill bara passa på att "smita emellan" den livliga diskussion med att säga tack till alla för gedigen information och bra diskussioner!
För mig gäller härnäst:
1. Inköp av S-caps ("date" i morgon)
2. Mer inläsning i ämnet. Jag inser att ju längre jag
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 08:23Sendrag och kramp är i grund och botten samma sak, det är en muskel som krampar.
Men vissa muskler fäster direkt på skelettet, andra via en sena. Soleus t.ex. fäster på hälbenet via hälsenan. De djupaste vadmusklerna fäster under foten och tårna via lång
Sendrag och kramp är i grund och botten samma sak, det är en muskel som krampar.
Men vissa muskler fäster direkt på skelettet, andra via en sena. Soleus t.ex. fäster på hälbenet via hälsenan. De djupaste vadmusklerna fäster under foten och tårna via lång