Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNästa våg?
You need to log in to create posts and topics.

Nix, det hamnade hos någon löpklubb i Norrköping, sedan långt tillbaka, däremot har vi Blodomloppet, och var det förrförra året de lyckades lägga dem samma kväll ....? Dumt iaf.
Springa inne i stan är alltid lite marigare, jag har sprungit lopp i Linköp

Inga av de där underlagen är ju så mysiga direkt, tror det var en vass sten som gjorde att jag fick punka på joggvagnen. Det var mindre muntert, för det är svårt att undvika dem på den vägen. Men om det händer igen ska jag överväga punkteringsfria däck, d

Apropå löpartrend, så sprang jag ett lopp i söndags där det slogs deltagarrekord. Det var 41:a året som tävlingen gick. Deltagandet kan ha berott på det fina vädret eller att man för första gången även hade en barntävling. Men ändå. 🙂

Annars tror jag a

Har i och för sig för mig att fjällmarorna ökar i deltagarantal fortfarande så det kan ju mycket väl vara en pågående trend som inte kulminerat än 🙂

Men vanliga stadsmaror har nog de flesta som är intresserade gjort vid det här laget, såg exv nyss att

Är inte trenden just nu i ojämn ordning: div ultralopp, swimrun, tjurruset-varianter/hinderbanor med ståhej och jippo?

Jo det stämmer nog, nått lopp ska man kasta färgpulver också såg jag 🙂

I göteborgsvarvets statistik så toppade 21K distansen redan 2014, sen har det minskat. Så att det är lättare att anmäla sig nu är inte bara att de utökat antal platser som jag trodde. Med övriga kringlopp, som stafett och trailvarv, så var peaken 2016.

h

Märktes det något på framkomligheten i Göteborg eller var det lika trångt som alltid?

🙂 om det glesar ut skulle rentav jag orka ta mig till Göteborg. Eller inte.

Det vore onekligen roligare att springa om det inte vore så fruktansvärt fullt, ja.

Om inte annat vill jag vara med och se till att äldsta dottern får sin 5:e HM.