Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnagelproblem
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag började springa för första gången i mars 2011. Hade då aldrig sprungit en sammanhängande mil trots mina då 41 år. Tränat en del till och från hela livet men ej löpning. Satte upp mål att springa midnattsloppet och fick hjälp av en mkt duktig komp

Större skor.

+ på Jan-Erik.
Gärna längre + bredare framtill.

Tack, är det så enkelt. En hel storlek eller?

Ju längre lopp, desto större skor behöver du förmodligen. Jag skulle nog satsat på att köpa ett par som är en halv storlek större och ett par som är en hel storlek större och sen provat mig fram via långpass av varierande längd på träning.

Sen skiljer de

Jag inbillar mig att bra strumpor är den mest underskattade delen av all löparutrustning.

Jag lånar tråden lite då det ändå hör till ämnet. Jag har de senaste åren sprungit i 0,5 - 1 strl för stora skor men likt förbannat får jag blåsor här och var - mestadels på insidan av pektån mot stortån till. Det verkar som att tårna trycks ihop när jag

My..

blåser tror jag är något som är väldigt svårt att undvika. Speciellt om du springer långt och länge. Får själ blåser på samma ställe hela tiden. Tror tyvärr att du får vänja dig det "fula" med dina fötter om du vill fortsätta. Det har jag gjort. Gör

Jag hade ofta problem med både blåsor och skavsår men lösningen för mig var precis som föreslagits att köpa flera skor och testa. Den stora lösningen för mig var att köpa damskor där det verkligen skiljer i modell till herrskorna. Mina Garmont 9.81 Race W

Säger också större skor och bra strumpor!

Jag märker ingen större skillnad mellan mina gamla Asics stl 40 och mina nya stl 41. De gamla satt som en smäck och jag trodde de nya, som jag blev påtvingad när jag reklamerade mina gamla, skulle kännas alldele