Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnagelproblem
You need to log in to create posts and topics.

Jag får blånagel trots större skor, nerklippta och nerfilade naglar, "grekisk fot" och jättebra löparstrumpor.

Min teori är att jag trycker ner den aktuella tån, pektån på vänster fot, vid frånskjutet och är distansen tillräckligt lång, dvs minst en hal

Sylvia: Har du provat att tejpa ihop den där pektån med tån/tårna bredvid så att du inte kan trycka ner den på det där viset i varje steg?

Tack för tipset Jessie!

Nej, det har jag inte och tror inte att jag kommer att göra det heller. Jag tränade, för några år sen, i flera veckor med ihoptejpade tår pga en hoppfraktur i pektån på höger fot, och det skavet jag fick av tejpen varje gång var i

Jag tänkte detsamma. Tejp på fötterna på en mara. Nja. Jag har en gång sprungit med av ett proffs ditsatt tape men det dröjde inte länge förrän jag fick stanna och slita bort tapeknölen. Iofs hade jag blöta fötter pga duschande men jag skulle inte tapa fö

Usch, nej, det blir jobbiga skavsår. (#)

Kom förresten på att det var på LL30 jag pajjade den nya nageln. Dödsstöten kom sen i november och snart är den lös och ledig igen...suck!

Tejpa heter det ju, inte tapa. 🙂

Lite T-shirtreklam bara MÅSTE dyka upp i den här tråden, förr eller senare:

https://www.onemoremilerunning.com/short-sleeve/toenails-are-for-sissies-short-sleeve/prod_501.html?ccUser=

O vad jag vill ha en av deras tröjor!

Silvia/Kristina: Fick ni skav på de tejpade tårna eller på tårna bredvid? Jag tränade med min tejpning en vända först och insåg att jag fick skav på omkringliggnade tår så då tejpade jag helt sonika ett varv runt varje tå på foten så att tejperna fick ska

Jag fick inget skav alls, det hann jag inte få. Jag slet bort den direkt när den knögglade ihop sig.