Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNakenchock!
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte Kjell skulle få återuppleva lite barndomsminnen :D.

Kjell kommer säkert spinna loss ordentligt av den bilden. 😀

"Varför bara fötter?
http://www.nakukymppi.net/"

de hade ju skor & strumpor på sig.....

Jag tror benhårt på att det är bra teknik- och styrketräning, men just därför att det är en ovan belastning ska man förstås ta det försiktigt. Förutom träningen så är det en otroligt skön känsla att springa på det sättet. Förra året sprang jag ungefär 10

Ref bilden så är den efter segern i Rom 1960..han hade klassiska Nr 11 på nummerlappen då som ju av någon outgrundlig anledning var svart...(Rasism..?!) Själv hade jag samma nummer i Gottsundaloppet då jag kom i princip sist,,,,men vilket nummer??!!?? Arm

Den kvinnliga amerikanska löparen hette Wilma Rudolph, och vann dessutom korta stafetten. Armin Hary vann 100 meter på 10,2.

Jag hör ibland argumentet att folk sprang alldeles utmärkt innan det fanns heldämpade skor. Men jag köper inte det.

Sprang vanliga lätt överviktiga Svenssons flera mil i veckan på t.ex. 1800-talet? Vad finns det för belägg för det? Klart att människans

Lee, bara för att motionsformen inte är för alla, så skall det inte få hindra dem som det passar för att ägna sig åt detta som en (liten) del av sin träning. Precis som gymnastik på bom eller barr inte skulle funka många millisekunder för mig innan det bl

Lee,
"..lätt överviktiga Svenssons flera mil i veckan på t.ex. 1800-talet".

Det var nog endast brukspatron eller möjligtvis prosten som hade lite extra hull. Resten såg ut som jakthundar i kroppen.
I.o.m. införandet av bilen, fungerande allmänna kommun

Glöm inte Grosshandlaren i Hedeby.