Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Som alla andra börjar jag naturligtvis bli lite lätt hypokondrisk nu när det bara är några dagar kvar till Stockholm maraton. Men icke desto mindre började det klia ordentligt i halsen i natt... Det var väl själva f-n!

Några tips på hur man bäst sätter s

En del tror på Esberitox, jag bl.a.
Men om det sedan hjälper är en annan sak. (#)

Edit: Jag brukar också gurgla i "nåt" men har inte namnet i huvudet just nu.

Edit 2: "nåt"=Corsodyl

Fick precis samma problem inatt 🙁

Jag brukar gurgla i Nyodex eller Jodopax och har börjat med det nu... Håller tummarna att både du och jag snabbt blir friska!

Läste på jogg.se att en löpare frågat en ultralöpare i en monter inför Varvet och som fick följande rekommendation: Pressa en vitlöksklyfta och en bit färsk ingefära i ett glas m h a vitlökspress. Rör om och ät eller blanda ut med lite vatten. Drick ett g

Skådespelare och sångare brukar spraya eter i halsen om de är förkylda när de ska uppträda. För några timmar försvinner förkylningen men kommer sen tillbaka. Hurvida tävlingsledningen klassar det som drog låter jag vara osagt, men det är ju okey på teater

Jag brukar sova bort alla förkylningskänningar. Kan lägga mig redan åtta - halv nio, vilket uppskattas av barnen som är uppe till nio. 😉
Även om det tar lång tid innan jag somnar så vilar kroppen ändå när man ligger och läser. Två såna tidiga kvällar br

Att gurgla whiskey fungerar fint och kan hindra att någonting bryter ut nästa dag om man gör det på kvällen innan, om det bara är kli i halsen. Sedan är det ju alltid bra att köra en massiv c-vitamindos.

Echinacea bör testas.

Annars har vi ultralöparnas legendomsusade förkylningsdödare. Originalecept:

- Brygg en halv kopp starkt kamomillte
- Pressa i en hel vitlök (en hel alltså, inte bara en klyfta)
- Riv ned 3 matskedar färsk ingefära
- Pressa ned saf

Fler husmorskurer:

Köp färsk ingefära (rot alltså) och skala en bit (3-4cm i kvadrat ungefär). Skär i lite mindre bitar och koka upp i ett par glas vatten. Låt småkoka i minst en halvtimme, men längre är också bra.

Sila och drick. Funkar stenhårt om du

Mina förkylningstips är:

1. Sov. Vila är bra. Dvs gå och lägg dig i tid. Du ha tid på dig att bli utvilad=frisk?
2. Drick mycket...inte 10 liter på en dag kanske, men se till att dricka...vad det är kanske inte pelar så stor roll. Alkohol kanske inte är