Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 22:11Koka vatten med riven ingefära och citron, sila och tillsätt lite honung. Ju starkare bryggd desto bättre:-)
Koka vatten med riven ingefära och citron, sila och tillsätt lite honung. Ju starkare bryggd desto bättre:-)
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 22:14Jag har också förkyllningssymptom och det blev så klart värre efter jag tog ut mig på Varvet.
Så nu har jag ont i halsen och är allmänt slö.Bortsett från alla tippsen här, så rekomenderar Marathon.se, att man är noga med att tvätta händerna ofta och pil
Jag har också förkyllningssymptom och det blev så klart värre efter jag tog ut mig på Varvet.
Så nu har jag ont i halsen och är allmänt slö.
Bortsett från alla tippsen här, så rekomenderar Marathon.se, att man är noga med att tvätta händerna ofta och pil
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 10:17Tack för alla tips!
Gårdagen körde jag följande kur:
- Drog i mig en hel drös Echinaforce-piller som jag hade liggande hemma. (2 piller x 5 tillfällen). Vågar jag öka på det? Är max dos enl förpackn.
- Drack ordentligt med vatten hela dagen.
- Cyklade in
Tack för alla tips!
Gårdagen körde jag följande kur:
- Drog i mig en hel drös Echinaforce-piller som jag hade liggande hemma. (2 piller x 5 tillfällen). Vågar jag öka på det? Är max dos enl förpackn.
- Drack ordentligt med vatten hela dagen.
- Cyklade in
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:02Echinaforce (stavning?) funkar bra tycker jag om man tar det rent, lutar huvudet bakåt och låter det droppa direkt från flaskan ner i halsen....låt det ligga där och gurgla ev. Svälj sedan "sakta" så att det kommer åt överallt. Upprepa ofta under dagen.
Echinaforce (stavning?) funkar bra tycker jag om man tar det rent, lutar huvudet bakåt och låter det droppa direkt från flaskan ner i halsen....låt det ligga där och gurgla ev. Svälj sedan "sakta" så att det kommer åt överallt. Upprepa ofta under dagen.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 12:46Det går också att gå ut och handla glass. Minst en halvliter av en god och dyrare sort. När man smäller i sig en halvliter kall glass så kyls området runt halsen ner och irritationen försvinner tillfälligt. Har du då tur så försvinner kanske den där källa
Det går också att gå ut och handla glass. Minst en halvliter av en god och dyrare sort. När man smäller i sig en halvliter kall glass så kyls området runt halsen ner och irritationen försvinner tillfälligt. Har du då tur så försvinner kanske den där källa
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 13:44Hej!
Något som ofta fungerar för mig när jag börjar känna av halsen är att gurgla i saltvatten. Häll salt i ett glas och lite vatten, rör om och gurgla.
Det har räddat mig många gånger.. låter för bra för att vara sant, men testa!!Fungerar INTE när det
Hej!
Något som ofta fungerar för mig när jag börjar känna av halsen är att gurgla i saltvatten. Häll salt i ett glas och lite vatten, rör om och gurgla.
Det har räddat mig många gånger.. låter för bra för att vara sant, men testa!!
Fungerar INTE när det
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 17:32Riven ingefära, chili och vitlök ska jag testa ikväll
Riven ingefära, chili och vitlök ska jag testa ikväll
Quote from Funbeat user on 25 May 2011, 08:38Slår gärna ett slag för nässköljning också. Finns på apoteket. Spolar ur det onda ur näsan. Komplettera med Nyodex för halsen. Works like a charm. Krya på er alla!
Slår gärna ett slag för nässköljning också. Finns på apoteket. Spolar ur det onda ur näsan. Komplettera med Nyodex för halsen. Works like a charm. Krya på er alla!
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 12:10Hur mår ni och hur funderar ni som ska springa SM? Har efter Gbg Varvet haft täppt näsa och är lite hes, inte ont i halsen eller hosta dock. Knappt två dygn kvar till start och det är många tankar just nu om att hinna bli åtminstonde lite friskare. Vågar
Hur mår ni och hur funderar ni som ska springa SM? Har efter Gbg Varvet haft täppt näsa och är lite hes, inte ont i halsen eller hosta dock. Knappt två dygn kvar till start och det är många tankar just nu om att hinna bli åtminstonde lite friskare. Vågar
Quote from Funbeat user on 26 May 2011, 15:05Just nu känner jag mig helt ok (peppar peppar!) och har jag ingen feber eller halsont (eller är allmänt dålig) så kommer jag att springa på lördag.
Hosta hade jag konstant under ca 6 veckor tidigare i våras. Det gick utmärkt att träna ändå. Lite snorig h
Just nu känner jag mig helt ok (peppar peppar!) och har jag ingen feber eller halsont (eller är allmänt dålig) så kommer jag att springa på lördag.
Hosta hade jag konstant under ca 6 veckor tidigare i våras. Det gick utmärkt att träna ändå. Lite snorig h