Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 20:34Håller med Stig mer eller mindre. Själv springer jag barfota så länge temperaturen tillåter, jag upplever att det både är bekvämare och att jag får bättre markkontakt och fäste så. När skor väl behövs skulle jag rekommendera Feelmax, Vibram FiveFingers el
Håller med Stig mer eller mindre. Själv springer jag barfota så länge temperaturen tillåter, jag upplever att det både är bekvämare och att jag får bättre markkontakt och fäste så. När skor väl behövs skulle jag rekommendera Feelmax, Vibram FiveFingers el
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 22:28Dags att trådkapa... Jag har en teori om att alla löpskador beror på dämpning i skor. Varför? Dämpning låter dig "träna på" trots att du gör fel.
Dags att trådkapa... Jag har en teori om att alla löpskador beror på dämpning i skor. Varför? Dämpning låter dig "träna på" trots att du gör fel.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 22:55Kalle: Jag delar den teorin. Jag har själv gjort det misstaget, sen sket jag i att ha skor på mig som en sista utväg och har varit skadefri sen dess.
Kalle: Jag delar den teorin. Jag har själv gjort det misstaget, sen sket jag i att ha skor på mig som en sista utväg och har varit skadefri sen dess.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:01Sanna: det som kallas för "neutrala skor" är normalt lika dämpade som de med "stabilitet". Skillnaden mellan skorna ligger framför allt i den sk "korrigeringen" av steget.
Ovan nämns lättare skor som också är neutrala men de har som sagts mindre dämpnin
Sanna: det som kallas för "neutrala skor" är normalt lika dämpade som de med "stabilitet". Skillnaden mellan skorna ligger framför allt i den sk "korrigeringen" av steget.
Ovan nämns lättare skor som också är neutrala men de har som sagts mindre dämpnin
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:02Kalle: Jag tror också på den teorin eftersom jag märker att stabiltietsskor uppbyggda i hälen gör att mitt löpsteg ändras till det sämre. Får ett annat, bättre löpsteg i orienteringsskor t ex. Men jag vill inte springa barfota därför jag undrar vad jag sk
Kalle: Jag tror också på den teorin eftersom jag märker att stabiltietsskor uppbyggda i hälen gör att mitt löpsteg ändras till det sämre. Får ett annat, bättre löpsteg i orienteringsskor t ex. Men jag vill inte springa barfota därför jag undrar vad jag sk
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:03Mats: Tack för svaret! Då vet jag! När du säger skorna som nämns ovan menar du platta tävlingsskor då?
Mats: Tack för svaret! Då vet jag! När du säger skorna som nämns ovan menar du platta tävlingsskor då?
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:35Tävlingsskorna och inov-8-skorna var de jag åsyftade. Inov-8 är framtagna för terräng.
Vill du hitta en sko som inte har lika mycket dämpning och häluppbyggning så kan vissa sk terrängskor vara av intresse för dig så som inov-8 t.ex.. En sko som jag själ
Tävlingsskorna och inov-8-skorna var de jag åsyftade. Inov-8 är framtagna för terräng.
Vill du hitta en sko som inte har lika mycket dämpning och häluppbyggning så kan vissa sk terrängskor vara av intresse för dig så som inov-8 t.ex.. En sko som jag själ
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 08:46Tack så mycket för tipsen! 🙂
Tack så mycket för tipsen! 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 09:01Förresten vad tror ni om Lunaracer?? 🙂
Förresten vad tror ni om Lunaracer?? 🙂
Quote from Elias Engqvist on 23 April 2010, 10:43Jag gillar Nike Free 3.0 (och 5.0 🙂 )
Jag gillar Nike Free 3.0 (och 5.0 🙂 )